Александър Роси отговори на коментарите на Макс Верстапен относно Инди 500. Състезанието на легендарната писта Индианаполис Мотор Спийдуей се проведе на 29 май. Тогава бе и Гран при на Монако в F1. Във връзка с това редица пилоти от световния шампионат бяха попитани дали се интересуват от евентуално участие в 500-те мили на Индианаполис.
Перспективата да се бият колело до колело на овала в Индиана предизвика толкова ентусиазъм сред пилотите на Гран при, колкото и ходенето по въже над Гранд Каньон.
Серхио Перес от Ред Бул и Карлос Сайнц от Ферари биха пропуснали възможността да се състезават в Инди 500. Същевременно докато световният шампион Макс Верстапен също не желаеше да опита силите си в най-голямото състезателно зрелище. Това е едно от трите легендарни състезания в Тройната корона на моторните спортове. Другите две са Гран при на Монако и 24-те часа на Льо Ман.
„Нямам желание да преследвам Тройната корона, поне не в Индикар. Оценявам това, което правят там. Наистина е безумно“, коментира тогава Верстапен.
Александър Роси също изрази мнението си по тази тема. Американецът се състезава в световния шампионат през 2015 г. с тогавашния екип на Маруся. Той не бе никак изненадан от реакцията на пилотите от Формула 1.
„Аз също бях такъв човек„, каза той в предаването Any Driven Monday на Sky Sports F1.
„Когато си на траекторията на F1 и целият ти свят се върти около нея, се получава много тъжно състояние. Така на практика други състезания не съществуват за теб.“
„За да стигнете дотам, трябва да се съсредоточите върху един-единствен път. Аз бях същият. Знаех какво е Инди 500, но никога не съм му обръщал внимание. Но когато дойдете и имате възможност да го направите, това наистина е невероятно специално събитие.“
„Това е най-голямото еднодневно спортно събитие на Земята, нали така? Така че се гордея, че имам възможността да се състезавам в Инди 500.“
Роси призна опасностите, които крие Инди. Но американският пилот смята, че холандецът е използвал аргумента за безопасност само като претекст.
„В известен смисъл може би е по-опасно. Ние имахме четири много тежки катастрофи. В тях нямаше автомобили, които да се разделят на две“, каза той.
„Не можеш да кажеш това за Гран при на Монако, нали? Смятам, че аргументът за безопасност е някакъв вид преиграване.“
В случая Роси спомена съотборника си от Андрети Аутоспорт Ромен Грожан. Французинът се насочи на запад, за да се състезава в Индикар, въпреки ужасяващата си катастрофа в Гран при на Бахрейн през 2020 г.
„Мисля, че Ромен е човек, с когото е добре да се говори за това„, каза пилотът от Индикар.
„Преди няколко години той преживя невероятно драматичен и страшен инцидент в Бахрейн. След това дълго и упорито обмисляше какво ще прави с бъдещето си и сподели, че страстта му към моторните спортове и състезанията се е подновила с новия автомобил и се чувства напълно сигурен в него.“
„В крайна сметка всичко е относително, така че тези отговори не ме изненадват. Но това не означава, че съм съгласен с тях“, завърши Александър Роси.
It’s why I’m about to go see Top Gun…..again https://t.co/yiA7Yin1S4
— Alexander Rossi (@AlexanderRossi) June 6, 2022