Местата на стартовата решетка на Формула 1 за сезон 2024 са на път да бъдат попълнени окончателно. Очаква се Юки Цунода да бъде потвърден от Алфа Таури по време на уикенда за домашната си Гран при на Япония. Според последната информация скоро след това се очаква тимът от Фаенца да обяви и че Даниел Рикиардо ще кара за отбора догодина. Твърди се, че австралиецът щял да остане титуляр заедно с Цунода въпреки силното представяне на Лиам Лоусън в състезанията, в които го замества, след като Рикиардо счупи метакарпална кост на лявата ръка при катастрофа на Зандвоорт в Нидерландия. Даниел бе заедно с Алфа Таури в Сингапур, но няма да е в Япония.
„Преговорите са на финален етап. Скоро ще можем да направим официално съобщение“, коментира главният изпълнителен директор на Алфа Таури Петер Байер.
На въпрос дали въпросните преговори са с Хелмут Марко той отговори: „Вървят разговори с Хонда“
Марко пък каза, че в Ред Бул имали „луксозен проблем“ да избират между толкова пилоти. Цунода е с тима от Фаенца от 2021 г. Рикиардо и Лоусън чудесно познават и двата тима на Ред Бул.
„Но който не получи титулярно място в Б-отбора за догодина, ще е резерва и пилот на симулатора и за четирите коли“, допълни 80-годишният съветник на Ред Бул в F1.
we asked for wrong answers only… 😤 https://t.co/89N0WykeaP pic.twitter.com/al20PD72Zb
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) September 19, 2023
След попълване на кокпитите в Алфа Таури единственото непотвърдено място ще остане в единия болид на Уилямс. В момента той е зает от Логан Сарджънт
Американецът продължава да допуска грешки на пистата. Шефът на тима от Гроув Джеймс Ваулс обаче обясни неколкократно, че целта е да се създаде среда, в която състезателят да се развива, а не нещата да се припират.
„Забелязва се, че Сарджънт още прави грешки, но докато Уилямс е зад гърба му – както изглежда е в момента, то той няма да загуби кокпита си. Освен това вероятно има финансова подплата, така че отборът обръща внимание“, коментира бившият F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор Тимо Глок.
През последните десетина дни няколко пъти се споменаваше, че Фелипе Другович е кандидат за място в Уилямс. Според непотвърдена информация обаче бразилецът, който понастоящем е резервен пилот на Астън Мартин, не разполага с необходимите финанси.
Всичко това означава, че Мик Шумахер няма да се върне във Формула 1 като титуляр
Твърди се, че той ще подпише договор с Алпин за участие в тяхната програма за световния шампионат за състезания за издръжливост. Брандът ще влезе в хиперкар класа – най-високата категория в WEC (World Endurance Championship). Тото Волф заяви, че участието в друго първенство не е пречка Мик да запази позицията си и в Мерцедес.
„Мик има място като резервен състезател – той е част от семейството. Надяваме се да остане в тази си роля, ще му дадем и време в колата. Ако успее да си намери място при друг производител в WEC, при спортните коли или където и да е другаде, то позицията му при нас ще е винаги налице. Може да остане в тима ни като резервен пилот, стига да е възможно да се съвмести с други задължения“, обясни Волф, който запази кариерата на 24-годишния Мик жива след освобождаването му от Хаас.
Засега няма официално потвърждение за преговори на Мик Шумахер с Алпин. Той е бил забелязан в района на френския тим в Сингапур. Синът на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер обаче е много добър приятел с Естебан Окон, както и с резервния състезател на екипа Джак Дуън.
Putting Lewis, George and Mick’s @F1 driver knowledge to the ultimate test. 🤓
Watch the full video. 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 8, 2023