Техническият директор на Рено Джеймс Алисън за предизвикателствата на пистата Жил Вилньов и новостите в R31 за Гран при на Канада.
– От Монако отиваме в Монреал – още една улична писта, но със съвсем различен характер…
– Пистата Жил Вилньов определено е много различна от Монако. Изисква се сериозна мощност, а има сравнително малко завои. Кривите са сравнително бавни, само една се преминава с над 200 км/ч. Там обаче натоварването на спирачките е най-високо за целия сезон.
– Какви промени има по колата?
– Монреал изисква ниско до средно ниво на аеропритискане и е първата писта за сезона с подобни характеристики. Това означава, че новото ни задно крило ще дебютира там плюс нов DRS, с който се челното съпротивление пада още повече при използването му. Имаме и ново задно крило, за да постигнем нужното аеропритискане, както и някои други подобрения по автомобила, чиято основна цел е изчистване поведението на въздушните потоци, за да се подобри охлаждането на спирачките.
– Колко сериозно притеснение са спирачките в Канада?
– Там има няколко високоскоростни прави и нискоскоростни завои, така че спирачките се използват сериозно и много често в рамките на една обиколка. Канада е най-голямото изпитание в това отношение за целия сезон. Износването на спирачките в голяма степен е функция на температурата им, така че е необходима доста работа (с помощта на CFD, аеродинамичния тунел и динамометър), за да се осигури адекватно охлаждане на апаратите. Допълнително усложнение е фактът, че пилотите ни предпочитат различни материали, а това увеличава още повече работата. Трябва да намерим решение, което да е достатъчно добро за всеки от състезателите ни.
– Може ли да обърнете представянето си в Монреал?
– Надяваме се на далеч по-спокойна подготовка и квалификация в Монреал. Спирането на сесии в Монако прави завъртането на чист тур сложна задача. В Монреал е далеч по-лесно в това отношение. Освен това работихме върху някои от проблемите, които ни забавиха в бавните криви в Монте Карло.