Екипът на Рено се върна в топ 10 на грида в Япония след кошмарния си уикенд в Сингапур и взе точка след надпреварата на пистата Сузука. Всички вече се готвят за следващия старт в Корея и техническият директор Джеймс Алисън разяснява особеностите на трасето там, както и какво научи тимът му в предходното състезание.
– Кои аспекти на автомобила са най-важни за добро представяне на пистата в Корея?
– Всъщност трасето там е такова, че не фаворизира определен аспект от автомобила. Автомобилът цялостно трябва да е на ниво. Има дълги прави, но завоите изискват по-високо ниво на аеропритискане и трябва да се намери компромис за добро време в обиколката. Повърхността на трасето е много гладка и няма забележими неравности. В комбинация с липсата на сериозни бордюри това означава, че автомобилът може да се свали много ниско. Подобно нещо може да е полезно за нас и да изтъкне силните ни страни, тъй като ще подпомогне и подобри управлението на потоците горещ въздух.
– Колко различни са настройките от тези за Сузука?
– Нивото на аероприлепяне е подобно на това в Япония, но има и някои по-сериозни разлики. DRS-ът например би трябвало да е по-ефективен, така ще разгледаме реглажите му и ъглите на крилото.
– Какво научихте на Сузука?
– В началото на уикенда на Сузука колата ни не вървеше особено добре в дълги серии с меките гуми. Това ни накара да предпочетем медиум за състезанието – стратегия противоположна на избраната от съперниците около нас. Представянето на гумите в надпреварата се различаваше малко от прогнозите ни, а софт се оказаха по-бързи от очакваното. Това и появата на сейфти кара не ни помогнаха кой знае колко, но въпреки това финиширахме пред Форс Индия, а това бе една от целите.
– Познавате ли достатъчно пистата в Корея след миналогодишната визита там?
– Миналата година определено беше пътешествие в неизвестното, а сега със сигурност тръгваме за Мокпо с повече мегабайти информация на сървърите, отколкото през 2010 г. Имайки предвид това, не бива да забравяме, че в първата надпревара в Корея трасето бе мръсно, метеорологичните условия – променливи в състезанието и не научихме много. Еволюцията на пистата бе значителна.
– Времето имаше сериозно влияние миналия сезон. Какво можем да очакваме тази година?
– Настоящата прогноза е за доста приятни условия, които ще са от полза за всички участващи.