Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алисън: Техническите промени причиниха повече бюрократични, отколкото реални главоболия

Алисън: Техническите промени причиниха повече бюрократични, отколкото реални главоболия

41
0
Ник Хайдфелд

Техническият директор на Рено Джеймс Алисън за предизвикателствата на предстоящия уикенд за Гран при на Великобритания.

– Какво можем да очакваме на Силвърстоун?

– След три състезания с доста ниска средна скорост ще е интересно да се завърнем на трасе с високо- и средноскоростни завои. Вече бе сериозно обсъждано, че промените, засягащи картите за управление на двигателите, ще направят нещата по-сложни за всички ни, тъй като не се знае какво ще е изоставането на автомобилите спрямо съперниците. Аз обаче се надявам да се адаптираме бързо към предизвикателствата. Друга интересна ситуация, която може да възникне, е да установим като в Барселона, че е по-добре да си останеш в гаража, отколкото да използваш меки гуми в квалификацията.

– Какви са предизвикателствата на английската писта?

– Силвърстоун е една от класическите писти във Формула 1. В сравнение с трасетата, на които се проведоха последните надпревари, тя предлага голямо разнообразие от интересни завои, вариращи от изумително бързи до сравнително бавни и технични. Наличието на толкова голяма разлика между бързите и бавните сектори на пистата води до огромно количество изисквания към пилотите и инженерните екипи, стараещи се да извлекат максимума от колите си. Освен това си имаме капризното британско време, с което също трябва да се справяме.

– Как се отразиха на работата промените, направени през последните години?

– Миналогодишните модификации не промениха кой знае колко същността на пистата. На мястото, където старата и новата конфигурация се съединяваха, имаше неприятна неравност, но разбрахме, че това вече е изчистено като проблем. Наличието на нови боксове и питлейн може да промени общото време, което се губи при питстоп, а това от своя страна да повлияе на стратегиите в някаква степен, но това ще го установим по време на свободните тренировки.

– Има ли сериозно влияние върху работата ви фактът, че базата и фабриката на екипа са съвсем наблизо?

– След започването на състезателния уикенд почти няма такава. За хората ни в завода обаче това е възможност да видят автомобилите в действие, а и е значително по-лесно да си вземем какъвто и нов компонент да ни е необходим в последния момент.

– Какво се случва с отбора заради последните промени по отношение на двигателите и управлението им?

– Промените предизвикаха известни бюрократични главоболия, но нямат кой знае колко голям ефект върху представянето на колата.

– Как ще се отрази на тима ситуацията с агрегатите сега, когато пълната забрана на ФИА за обдухване при спряно подаване на газ влиза в сила?

– Не е лесно да се прецени ефектът от промените по отношение конкурентоспособността ни. Загубите при всеки болид, използващ вече забранената система, ще идват от два показателя: колко ще намалее аеропритискането и колко това ще повлияе на цялостния баланс на автомобила. Предполагам, че има вероятност нашите загуби по отношение на баланса да са по-ниски, тъй като изтеглените напред тръби на изпускателната ни система имат ефект някъде по средата на колата.