Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо е пилотът в F1 с най-висок маркетингов потенциал

Алонсо е пилотът в F1 с най-висок маркетингов потенциал

56
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо е пилотът във Формула 1 с най-висок маркетингов потенциал. Това показва независимо проучване на Repucom – водеща агенция за спортни изследвания, която работи и с доста отбори от Гран при.

При проучването е използван набор от показатели, измерващи нивото на реализация, и влияние на състезателите, доверието към тях, способността им да стартират тенденции, да вдъхновяват. Те се прилагат за представители на различни области – от телевизионни и филмови звезди до атлети и бизнесмени – и се формира т.нар. глобален индекс на най-влиятелните хора в съответната сфера.

Алонсо е пръв в проучването за пилотите във Формула 1 с глобална разпознаваемост от 71,14%. След него се нареждат Люис Хамилтън (64,91%) и Фелипе Маса (60,98%). Бразилецът обаче е най-добре познат сред сънародниците си – 99,2% от тях посочват, че знаят кой е Маса. Алонсо е с 97,58% по този показател, а Фетел (четвърти в общото подреждане) – с 97,58% в Германия.

Една от причините за първата позиция на Алонсо е фактът, че кара за Ферари. Скудерията е най-подкрепяният отбор във Формула 1, като 59% са заявили интерес към тима. Фернандо освен това е харесван както от запалянковците, така и от медиите.

За някои хора може да е изненада, че в глобален мащаб Себастиан Фетел не печели толкова категорично общественото мнение като Алонсо, Хамилтън и Маса. Успехът на Фернандо в голяма степен се дължи на разностранните му спонсори и асоциацията с марката Ферари. 59% от запалянковците се интересуват от италианския отбор въпреки успехите на Ред Бул. Това е най-високото ниво на интерес към един конкретен тим. Надпреварите се излъчват на 160 пазара в световен мащаб, което показва важността на посочения възприятия – коментира отговарящият за автомобилен спорт старши вицепрезидент на Repucom Найджъл Гийч. – Пазарът в САЩ е интересен пример в проучването. Там броят на запалените фенове расте и Алонсо им допада с увеличаване глобалната привлекателност на спорта. На отделните местни пазари данните са малко по-различни. Алонсо е с високи резултати в родината си Испания и в дома на Ферари Италия. Фетел, Хамилтън, Маса, Нико Розберг и Дженсън Бътън са добри примери за разликите във възприятията при конкретна специфика на аудиторията.

Във Великобритания например Бътън е с по-висок маркетингов потенциал от Люис Хамилтън. Люис е по-популярен, но пилотът на Макларън е с по-добри нива на влияние и привличане.