Симулаторът е единственият начин пилотите от Формула 1 да се подготвят за новите писти, влизащи в календара, след като бяха забранени тестовете между надпревари по време на състезателната година. Някои отбори – като Макларън например – притежават съоръжение от този тип на стойност десетки милиони евро. Във Ферари също се гордеят със своя симулатор и споделят, че ако си представим една доста голяма компютърна игра, ще придобие повърхностна представа за това какво представлява системата. Тя се управлява от Габриеле Дели Коли, който до 2006 г. бе състезателен инженер на Рубенс Барикело в Скудерията.
– Всяко ново трасе се моделира за симулатора чрез използването на CAD чертежи, данни, снимки и понякога лазерно сканиране на трасето. първата задача в самото съоръжение е да се намерят основните настройки. Фернандо [Алонсо] и Фелипе [Маса] вече караха индийската писта – още след италианската Гран при, като споделиха, че характеристиките й са интересни. Тази година и пилотите от академията ни имат достъп до симулатора, така че Серхио Перес учеше трасето при нас – разказа Дели Коли.
От видяното в симулатора инженерите на Ферари са установили, че Будх Интернешънъл е различна от почти всички останали писти в календара. Има няколко сериозни качвания и спускания, завои с виражи, част от влизанията в кривите са слепи и т.н.
– Тестовете в съоръжението ни започват около 9 часа сутринта и приключват към 3 следобед. Правят се между 15 и 20 серии, което се равнява на приблизително 70 обиколки. Има сесии за различни неща: развитие на автомобила, изпробване на различни опции за настройки, търсене на общи характеристики с други трасето – продължи инженерът. – Фелипе и Фернандо идват средно по веднъж в месеца и последната дума е тяхна, докато останалата работа се възлага на тест пилотите. В крайна сметка целият този труд е много подобен на онзи, който извършвахме на пистови тестове, но те според мен дават по-бързи резултати. На симулатора се обръща внимание и на други фактори като например как е конфигуриран моделът и задачата да се направи връзка между резултатите от него и реалната кола е наистина сложна.
На същото място се провеждат и сесии за установяване на предварителни варианти за състезателните стратегии. Те започват още по-рано – няколко месеца преди реалния старт. Изчисляват се натоварванията върху автомобила и гумите, от там се правят предположения за износването и т.н.