Начало Избрани Алонсо: Искам да спечеля трета световна титла в следващите две-три години

Алонсо: Искам да спечеля трета световна титла в следващите две-три години

179
0
Фернандо Алонсо, Астън Мартин
Фернандо Алонсо, снимка Астън Мартин

Фернандо Алонсо разкри какви са приоритетите му в близко бъдеще. Пилотът на Астън Мартин иска да „спечели трета световна титла в следващите две-три години.“ Алонсо също така пожела да се включи в отново в рали Дакар, но не и в Индианаполис 500.

Алонсо не смята да прекратява активната си състезателна кариера в близко бъдеще. Испанският ветеран се надява в бъдеще отново да кара рали Дакар, но няма намерение да се включва в Индианаполис 500. Алонсо също така настоя, че основният му приоритет е да спечели трета световна титла в F1 с Астън Мартин

По-рано тази година Алонсо подписа нов договор с Астън Мартин и ще остане в спорта поне до края на 2026-та. Има вероятност след това той да напусне Формула 1 и да остане част от семейството на британския производител. Испанецът не изключи да кара хиперкара на марката в WEC.

В края на юли Алонсо навърши 43 години. Въпреки това той продължава да има сериозна мотивация да се бори за успехи в бъдеще. Той дори се надява да спечели трети световен шампионат след няколко години.

През последните месеци Астън Мартин привлече редица опитни специалист от други отбори. Първо тимът се подсили с бившият ръководител на отдела за задвижващи системи на Мерцедес Анди Коуел. Малко след това към тима се присъедини и доскорошният технически директор на Ферари Енрико Кардиле. Преди близо месец пък беше обявено, че Ейдриан Нюи ще започне работа в Астън Мартин от 1 март 2025 г. Всички тези попълнения плюс партньорството с Хонда кара Алонсо да бъде убеден, че има шансове да стане световен шампион за трети път.

Миналата седмица Алонсо присъства на събитие на един от партньорите на Астън Мартин- Gognizant. По време на него той бе попитан дали ще продължи да се бори за „Тройната корона“ в автомобилните състезания – Индианаполис 500, 24-те часа на Льо Ман и Гран при на Монако. Испанецът обаче не смята да се включи отново в надпреварата на легендарното овално трасе.

„Опитах три пъти в Инди 500 и не успях да спечеля. Това е единственото, което ми липсва [от тройната корона]. Но в момента тя не е в плана ми“, сподели Алонсо.

„В момента съм много, много фокусиран [върху] F1. Искам да спечеля трета световна титла в следващите две-три години. Това е моят първи и единствен приоритет в момента.““

„След това, тъй като ще бъда на 45, 46 години, ангажиментът, който ще изисква да отида на Инди 500, количеството учене, което ще трябва да повторя отново. Tова ще бъде малко прекалено. Това е нещо, което сега мисля сега. Не мога да кажа на 100 % дали няма да има промяна в бъдеще“, добави пилотът на Астън Мартин.

Вместо Инди 500, Алонсо е склонен да се върне в рали Дакар. Испанецът се включи в надпреварата през 2020 г. с Тойота. Според него, рали рейд надпреварата ще бъде по-голямо предизвикателство за неговите пилотски умения

„Мисля, че следващото ми най-голямо предизвикателство ще бъде Дакар“, обясни Алонсо. „Ако успея да спечеля Дакар, това ще бъде изключително полезно лично за мен. Вече доказах, че мога да спечеля във Формула 1, мога да спечеля в състезанията за издръжливост, както и в Льо Ман и Дайтона. Ако успея да спечеля и в ралито, това ще означава много за мен като пилот.“

Алонсо подчерта разликите между автомобилите, които е карал в различните шампионати.

„Не можеш да караш автомобил от F1 по същия начин, както автомобил от Льо Ман, който трябва да изкара 24 часа, за да спечели състезанието, или рали Дакар, където трябва да минеш през дюните и чакъла в Саудитска Арабия. Трябваше да се науча и да започна от нулата в много от тези категории. Успях да се обградя с най-добрите пилоти в света специално в тези серии, да се уча от тях и да бъда скромен.“

„Не бе проблем да приема, че нямах никаква представа как да карам рали автомобил. Въпреки това [се] подобрявах ден след ден и се учех от тях, докато в крайна сметка не успях да се състезавам в най-трудното рали в света“, заключи Фернандо Алонсо.