Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо: Колата ни сега е далеч по-лесна за управление

Алонсо: Колата ни сега е далеч по-лесна за управление

45
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо се прибра у дома в Овиедо, след като спечели деветия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. във Великобритания. Испанецът призна, че чувството отново да е пръв е страхотно и е предизвикало истинска вълна от емоции, но трябва да остане максимално фокусиран.

На следващата сутрин се будиш щастлив, а и все още го изпитвам! Не съм мислил кой знае колко за техническите причини, довели до победата в Англия. Всяко състезание си има отделна история, а ние знаем прекалено добре, че нещата се променят на отделните писти. В автомобила ни имаше някои сериозни подобрения и сега той е далеч по-лесен за управление, особено в бързи завои. Това означава, че разполагаме с повече аеропритискане, а точно в това беше най-голямото ни изоставане от съперниците. Според мен обаче промените по отношение на дифузьорите не бяха фактор: бяхме по-бързи и в частта на трасето, където не се спира кой знае колко много, а това сочи, че колата като цяло е с по-висока скорост – обясни двукратният световен шампион.

Успехът във Великобритания няма да промени подхода на Ферари като цяло, защото всички трябва да останат реалисти, твърди Алонсо. Той е на 92 точки от лидера в подреждането при пилотите Себастиан Фетел (Ред Бул) – разлика, която съвсем не е за пренебрегване.

Ще се борим в надпреварите една по една. Това включва поемането на определени рискове. Може да платим висока цена за някои от тях, но нямаме алтернатива. Определено не се отказване, но не бива да мислим за шампионата. Както [Лука ди] Монтедземоло каза вчера в Маранело, ще останем здраво стъпили на земята – допълни испанецът.

Той сподели, че изживяването му зад волана на 375 F1 – колата, с която Хосе Фройлан Гонзалес печели първата победа за Ферари във Формула 1 през 1951 г. – е било страхотно:

Със сигурност ми трябваше малко време да посвикна с различното разположение на педалите, газта отляво и спирачка вдясно. В онези времена пилотите е трябвало да са не само невероятно талантливи, но и в известна степен леко луди!