Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо начело след първата свободна сесия в Испания

Алонсо начело след първата свободна сесия в Испания

50
0
Китай,Макларън,редосеялка

Фернандо Алонсо от екипа на Ферари даде най-добро време в първата свободна тренировка в петъчния ден в Испания. Зад него се наредиха Себастиян Фетел от тима на Ред Бул и Камуи Кобаяши със Заубер. Дженсън Бътън бе най-бързия пилот на Макларън, класирайки се четвърти. Тест пилотът на Уилямс, Валтери Ботас записа чудесно пето време, следван от Шумахер (Мерцедес), Грожан (Лотус), Люис Хамилтън (Макларън), Кими Райконен (Лотус) и Нико Хюлкенберг (Форс Индия).

Сесията започна при чудесни условия, като температурата на въздуха бе 25 градуса, а тази на асфалта 29.

Първата свободна тренировка в Испания бе изключително интересна не толкова заради постигнатите резултати, колкото заради новите решения използвани от екипите и изпитани по време на тестовете в Муджело през миналата седмица.

Така например от Макларън след само една инсталационна обиколка на колата на Бътън бе монтиран новия по-висок нос. Хамилтън от своя страна пък изпробва различни ъгли на сходимост на предната ос. След две обиколки без да запише време на болида на световния шампион за 2008 г. бе монтиран специалния сензор за измерване на въздушния поток в задната част на колата. Скоро и той сложи новия нос, за да бъде направено сравнение чрез „греблото“ монтирано на дифузьора.

Стартият нос на Макларън бе с 5 см.
по-нисък от максимално позволеното от правилника, но явно в екипа търсят вкарването на повече въздух към пода и с промяната на ъгъла неговото ускорени. Както и се очакваше пилотите използваха и новата система „брейк дъкт“, която чрез отдалечаване на спирачния апарат от колелото се регулира температурата на гумите. За тази система може да прочетете повече в последния 149-и брой на списание ClubS1. В края на тренировката пък бяха изпробвани и нови гайки на колелата, за да се избегнат проблеми, подобни на тези в Китай и Бахрейн. Хамилтън пък свали „греблото“ при третата серия от обиколки, но се оплака

Новостите явно даваха очакваните резултати при останалите. Райконен със своя Лотус направи още в началото серия от няколко бързи обиколки, след което влезе в бокса, където получи нов нос. Още при първото си излизане след тази промяна, той подобри времето си с 0,5 сек. На Грожан пък трябваха повече от 50 минути, за да запише своето първо време на пистата.

При Ферари промените също бяха значителни. Но докато Алонсо караше с конвенционалната конфигурация на своя болид, при Маса променено бе предното крили и предното окачване. За разлика от Макларън, във Ферари използваха аеро боя, която можеше да се види по цялото задно крило, за да разберат влиянието на новите компоненти върху въздушния поток. Освен това бразилецът бе и с различна изпускателна система спрямо своя съотборник.

При Уилямс и Форс Индия също се тестваха разликите между старите и новите ауспуси, като интересното и при двата отбора бе присъствието на резервните пилоти, Валтери Ботас и Жул Бианки, заменили съответно Бруно Сена и Пол ди Реста.

При Ред Бул също имаше известни промени в тази област. Фетел даде най-добро време около час след началото на сесията при серия от 8 обиколки с твърдите гуми, но то скоро бе подобрено от Алонсо. От Ферари реагираха веднага на този резултат, като промениха предното окачване на Маса.

При Мерцедес новости почти не се забелязваха, но това не попречи на Шумахер да запише шести резултат. Неговият съотборник Розберг пък завърши сесията 14-и.

Всички пилоти използваха единствено гуми хард в първата част, като във втората се очаква сравнението със сместа софт.

Втората свободна тренировка започва в 15:00 ч.