Фернандо Алонсо мисли, че Ред Бул няма да получи сериозно наказание за евентуалното превишение на бюджета през 2021 г. Двукратният световен шампион подкрепи тезата си, използвайки Ферари като пример. През 2019 г. имаше съмнения относно задвижващата система на италианския тим. От Скудерията бяха категорични, че всичко в двигателя е наред. От ФИА издадоха редица технически директиви, докато в началото на 2020 г. се стигна до тайно споразумение между отбора и федерацията. До ден-днешен не се знае какво съдържа то.
„Ферари спечели две състезания през 2019 г. (всъщност са три – в Белгия, Италия и Сингапур, б.р.) с нещо, което всички знаем, че не беше легално. Нищо не се случи. Запазиха си победите“, заяви Алонсо
„Представете си ако бяха спечелили шампионата през 2019-та с този двигател. Мисля, че трябва да разчитаме на хората, разполагащи с нужната власт и да им се доверим. Според мен тези неща винаги са били част от Формула 1“, продължи Алонсо.
„Финансовите правила са нещо ново, въведено наскоро. Винаги има разни постановки в сивата зона, които могат да се използват. Печелещите шампионата побеждават, защото експлоатират сивите зони. След това останалите отбори копират. В крайна сметка съперниците стигат до определено ниво или ФИА забранява нещо, което е било позволено едно-две състезания. Такава е природата на Формула 1“, каза още Алонсо.
Double overtake? Done ✅
Just Fernando Alonso prepping for the race come Sunday 😇 #USGP #F1 @AlpineF1Team @alo_oficial pic.twitter.com/v0Vz9YBYpC
— Formula 1 (@F1) October 22, 2022
Шефът на Мерцедес Тото Волф продължи да настоява и в Остин, че при нарушение на финансовия регламент е необходима сериозна санкция. Той обаче отхвърли възможността титлата за 2021 г. да бъде отнета от Макс Верстапен
„Не знам размера на нарушението, но 1-2 милиона могат да решат шампионата. ФИА трябва да направи правилен избор и санкцията да отразява нарушението. Не мисля обаче, че може да се връщаме към титлата за 2021-ва. Това е нереалистично. Регламентът обаче трябва да е по-ясен и честен в бъдеще. Финансовите изисквания са толкова важни, колкото техническите и спортните“, каза Волф.
Междувременно Мартин Брандъл заяви, че е необходимо ФИА да започне да прилага здрав разум. Според бившия F1 пилот и настоящ телевизионен коментатор може би е време правилниците да бъдат изцяло пренаписани.
„Изключително тъжно е, че се говори за подобни неща. Бюджетен лимит, сейфти кари и трактори на писта, дали един пилот е станал шампион или не… за Бога, (в Япония) дори не бе ясно в коя обиколка завършва състезанието. А той сега шампион ли е или не? Та това са основни неща!“, възкликна Брандъл.
„Правилата стават по-сложни, променят се. Според мен е време да им се тегли чертата и да се започнат отначало. Това се обсъждаше преди година-две. Ето ситуацията с рейс директорите например. Досега се работеше с двама и не се получаваше добре. Това се промени – Едуардо Фрейташ няма да е рейс директор.“
„Но като цяло се намираме в хаос по отношение фундаментални принципи на надпреварите. Формула 1 е бързо развиващ се, сложен спорт, но формулировките са прекалено комплексни. 25% от състезателната дистанция, 50%, каквото се сетите и накрая не е написано коректно, и никой не забелязал. Време е да се приложи съвсем базов здрав разум. Не е нужно да се мисли нещо друго“, каза още бившият пилот.