Фернандо Алонсо остана най-бърз в третия ден тестове на пистата Каталуния, където се провежда втората серия изпитания от предсезонната подготовка на отборите от Формула 1. F138 бе с панели с инконел не само около каналите на ауспусите, но и в ребрата около скоростната кутия отстрани между рамената на окачването. Вероятно отборът тестваше излизането на горещите потоци след радиаторите.
Екипите се съсредоточиха следобед върху дълги серии турове и симулации на състезание, като на практика никой не гонеше времена. Това логично не доведе до големи размествания в подреждането.
Алонсо направи някои промени в настройките си по време на симулацията на надпревара. Днес бе последният ден за него в кокпита – утре работата поема Фелипе Маса.
Втори и трети, както и сутринта, бяха Нико Хюлкенберг (Заубер) и Ромейн Грожан (Лотус). Програмата им бе да натрупат колкото се може повече турове заради очаквания утре дъжд. Французинът бе най-активен на трасето – в края на деня той имаше 119 обиколки срещу името си. Това бе положителен знак за Лотус, които имаха известни проблеми в предишните два дни, когато пробите провеждаше Кими Райконен.
Валтери Ботас бе в Уилямс-а след обяд, като финландецът успя да запише време, нареждащо го на шеста позиция – зад Нико Розберг (Мерцедес) и съотборника му Пастор Малдонадо. Тимът ще използват и двамата си състезатели и утре, но Валтери ще кара сутринта.
Седми бе Дженсън Бътън, който продължи изпитанията с олекотено предно крило – без Г-образни елементи. Това очевидно е посоката, в която работи екипът, след като вчера и Серхио Перес бе с тази версия на компонента. МР4-28 отново бе с множество сензори за засичане и събиране на данни, особено в задната част.
Доста стабилен при връщането си на писта бе Адриан Сутил. Германецът направи близо 80 тура без видими проблеми, изпълнявайки програмата на Форс Индия. Зад него остана Марк Уебър, който също кара симулация на състезание. От днес в бокса на Ред Бул е и техническият директор на екипа Ейдриан Нюи, като работата продължава да се върши основно зад паравани.
Спиране на трасето на Гийдо ван дер Гарде (Катерам) доведе до единственото прекъсване на сесията. То се случи 15 минути преди края на тренировките и на практика сложи финал на деня, тъй като при подновяването оставаха пет-шест минути до карирания флаг.
1. | Фернандо Алонсо | Ферари | 1:21.875 | – | 97 об. |
2. | Нико Хюлкенберг | Заубер | 1:22.160 | +0.285 | 91 |
3. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:22.188 | +0.313 | 119 |
4. | Нико Розберг | Мерцедес | 1:22.611 | +0.736 | 108 |
5. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:22.675 | +0.800 | 79 |
6. | Валтери Ботас | Уилямс | 1:22.826 | +0.951 | 68 |
7. | Дженсън Бътън | Макларън | 1:22.840 | +0.965 | 71 |
8. | Адриан Сутил | Форс Индия | 1:22.877 | +1.002 | 78 |
9. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:23.024 | +1.149 | 108 |
10. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:23.366 | +1.491 | 106 |
11. | Макс Чилтън | Маруся | 1:25.690 | +3.815 | 58 |
12. | Гийдо ван дер Гарде | Катерам | 1:26.177 | +4.302 | 93 |