Фернандо Алонсо вече има традиция, която феновете му харесват особено много. Двукратният световен шампион отговаря на колкото може повече въпроси, зададени му от запалянковци чрез социалните мрежи. Преди време той обясни, че предпочита да комуникира с хората през Туитър например, отколкото да отговаря на небивалици, публикувани в пресата.
Директният контакт с феновете бе основната причина, поради която испанецът създаде акаунта си @alo_official. Той вече има над 1 574 000 последователи. Много от тях използваха възможността да изпратят въпрос на Фернандо (с хаштаг #askAlo или #preguntaAlo). Само за час след обявяването на поредното събиране на питания, бяха получени над 3450. Общият брой достигна почти 11 000 за два дни.
Първата част от избраните въпроси, публикувани на официалния уебсайт на Ферари и на личната страница на пилота, са свързани с професионалния живот на Алонсо.
@LukeWormald: Бил ли си някога изплашен, страхувал ли си се, докато си се състезавал?
Фернандо Алонсо: Да. Понякога, когато вали сериозно и караш зад някого… нямаш видимост! В такива моменти имаш чувството за неминуем респект и тревога.
@ally_cu: Кой е най-лошият инцидент, който си претърпявал?
ФА: Без съмнение катастрофата ми в Бразилия през 2003 г. Извадих късмет, че се отървах невредим тогава на Интерлагос, нямах дори една строшена кост. Беше най-големият инцидент в кариерата ми. Помня, че по пистата се бяха разпилели купища части от колата. Не успях да избегна една гума и останалото се случи много бързо. Ударих гумата, колата излетя в бариерите вляво, пресече трасето и се блъсна в стената вдясно. Бях малко замаян, но излязох от автомобила. Болеше ме, но знаех, че нямам нищо счупено. Единствено се тревожех за това да успокоя семейството си с жест, че всичко е наред.
@Ste_chan_: Ако можеш да избереш който и да е пилот от миналото, срещу когото да се състезаваш, кого би посочил? И защо? Благодаря Фер : ))
ФА: Бих избрал Сена. Той беше най-добрият. Благодаря Ste_chan_!
@WhosCeejayReyes: Михаел Шумахер или Аертон Сена?
ФА: Сена, без колебание.
@thanksfernando: Кое #Ferrari предпочиташ? #f60 #f150 #f2012 #f138? И кое Ферари от миналото би искал да караш?
ФА: F10 е най-добрият автомобил, който съм карал. Ако говорим кое да изпробвам…Мисля, че бих избрал Ферари F2004.
@gordo_l: Ако можеш да избереш кола-победител от друга F1 ера, коя би посочил?
ФА: Бих избрал Ферари. Най-добрите болиди, които са печелили, са били в голяма степен Ферари-та.
@ngtvk: Какво се е променило най-много от първите ти години в F1 досега?
ФА: Една област придобива все по-голямо значение: аеродинамиката. Мощността на колите също…
@ChChCharli: През целия ти живот и кариера кога надпреварите са ти доставяли най-голямо удоволствие?
ФА: Най-добрите дуели винаги са били в картинг състезанията ми. Много, много голямо забавление!!!
@Sirius_spa: Промени ли се нещо сега в отбора, когато има 3 испански пилоти? „Внесохте“ ли нещо типично испанско?
ФА: Хахаха, не! Нищо не се е променило, все още сме очевидно малцинство. Ние трябва да се адаптираме… ; )
@Paula_fanAlo: Кое качество на Педро, Марк Жене, Фелипе Маса, Фетел, Хамилтън и Кими би отличил?
ФА: Всички те са пилоти със страхотен талант и могат да извлекат максимума от коли, които не са съвсем перфектни.
@jamie_wigg93: Ако можеш да включиш една писта, която в момента е извън F1 календара, коя би била тя?
ФА: Много би ми харесало да се състезавам на Муджело. Познавам трасето добре и е повече от подготвено, във всеки аспект, за да е в календара.
@ChefBlake_F1: Какво наистина смяташ за пистата до Остин и хареса ли ти реално града?
ФА: Мисля, че пистата до Остин е фантастична. Circuit of the Americas е с много страхотни предизвикателства, особено в първия сектор. Атмосферата по време на седмицата, когато се проведе състезанието, градът и уикендът са сред най-добрите за цялата година. Според мен е страхотно, че Формула 1 се върна в Съединените щати.
@Patricklanuit: Тази сутрин се запитах как и кога тестваш колата. Ние виждаме само официалните тренировки. Благодаря ти ГЕНИЙ!!!
ФА: Благодаря Patricklanuit! Това са всички тестове, които можем да правим! По време на сезона няма повече тренировки извън видените от теб, защото не са ни разрешени.
@ConsuCalero: Какъв е средният разход на гориво за колата ти на състезание? Най-добри пожелания и всичко най-хубаво!
ФА: Благодаря ConsuCalero! Близо 200 литра на състезание. За 315 км…
@gabiolivaresb: Ако натиснеш бутона за DRS в зона извън определената за използването на системата, тя активира ли се?
ФА: Не, не се активира. DRS-ът е програмиран само за правите, където е разрешено използването му.
@Pablo_I_Torrado: Каква е тайната за това да си бърз на дъжд?
ФА: Тайната? … Много тренировки на картинг! ; ) И усещанията, които получаваш от колата, ти дават увереност да увеличаваш скоростта си с всяка обиколка.
@z3n0mal4: Какво мислиш за двигателите за догодина? Как изглежда моторът на Ферари досега?
ФА: Истината е, че нямам представа. Мисля, че няма да знаем кой знае колко до януари 2014 г. Двигателите ще са малки, с по-ниска мощност… доста сериозна задача за техническия екип!
@HelenGates6661: Не мислиш ли, че с новите агрегати за следващия сезон Формула 1 ще стане по-малко Формула 1?
ФА: Е, правилата вече доведоха до намаляване скоростта на колите. Малко е странно, да. Но от друга страна, това доближава повече технологиите на Формула 1 до колите по улиците.
@Manurocks87: V10, V8 или V6 Turbo?
ФА: Избирам V10.
@Joorgitoro: Как разбираш дали обиколката, която правиш, е добра?
ФА: Наясно сме благодарение на някои индикатори на волана. Те показват разликата във времената спрямо най-бързия ти тур до този момент. При всеки зает завой получаваш обновена информация за постижението, което ще запишеш – при това положение знаеш как вървиш през целия тур…
@DavidAguilera25: Фер, в спортните коли когато спираш и сваляш предавки защо чукваш и газта? БЛАГОДАРЯ
ФА: Благодаря, @DavidAguilera25! Това се прави, за да се избегне блокирането на задните гуми.