През последните няколко дни се появи огромно количество слухове в интернет пространството. Най-голямата спекулация е свързана с бъдещето на Фернандо Алонсо. Според някои медии, испанецът може да напусне Астън Мартин след края на сезон 2023 и да се прехвърли в Ред Бул. В същото време Серхио Перес ще бъде освободен от австрийския тим и вероятно ще се върне в Силвърстоун. Друга спекулация от последните дни е свързана с евентуалното завръщане на Тойота в F1. Японският производител може да заеме мястото на Ауди.
Алонсо се присъедини към Астън Мартин в началото на годината. Двукратният световен шампион направи страхотно впечатление зад волана на AMR23 и записа 6 подиума в 8 старта. Испанецът бе много близо до това да донесе първата победа на Астън Мартин в F1. За съжаление, сбъркана стратегия коства на 42-годишният състезател победата в Монако
С напредване на кампанията Астън Мартин започна да изостава спрямо преките си съперници. Тимът от Силвърстоун бе изпреварен от тимове като Мерцедес и Ферари. Същевременно резултатите на Алонсо се влошиха. Испанецът се качва на подиума все по-рядко, като последният му резултат на почетната стълбичка бе преди повече от два месеца.
Алонсо има договор с Астън Мартин за 2024 г. Не се знае дали има специални клаузи в неговото споразумение, които му позволяват да напусне по-рано. Ако това се случи, то испанецът може да се озове в Милтън Кийнс на мястото на Перес. Мексиканецът на свой ред би отишъл в Астън Мартин. Разбира се, подобно нещо е трудно осъществимо, като се има предвид присъствието на Макс Верстапен. Нидерландецът е абсолютен лидер на „Червените бикове“ и не би искал да се съобразява с който да е съотборник.
Междувременно Серхио Перес се намира в много трудна ситуация. Мексиканецът се представя изключително незадоволително през втората половина на кампанията и изостава с 251 точки спрямо Макс. Перес има само едни подиум в последните седем старта. В допълнение, той записа две отпадания, включително в домашната си Гран при.
Бъдещето на Перес в F1 също е обект на спекулации. Някои дори говореха, че 33-годишният състезател ще се оттегли от спорта в края на сезона. Очакванията бяха това да се случи в Мексико. В крайна сметка обаче това така и не се случи. Други анализатори предполагат, че Перес ще бъде освободен предсрочно от Ред Бул и заменен с Даниел Рикиардо. От ръководството на тима многократно заявяваха, че мексиканецът няма да бъде освободен преди края на своя договор.
Репортерът на Sky Sports F1 Крей Слейтър коментира темата за евентуалното преминаване на Алонсо в Ред Бул. Британецът бе доста скептичен относно размяната на пилоти между Ред Бул и Астън Мартин
„Можем ли да спрем да говорим за тази тема, а именно Фернандо Алонсо, който евентуално ще отиде в Ред Бул догодина, за да партнира на Макс Верстапен“, сподели Слейтър в подкаста на Sky F1.
„Моето разбиране е, че това е невъзможно и няма как да се случи. Колкото и да се възхищават на Алонсо в Ред Бул на това, което той може да направи, доколкото разбирам, той не е пред [Даниел] Рикиардо като опция да кара за този отбор догодина.“
„Това не идва официално от отбора или нещо подобно, но се появи в интернет. Както разбирам, подобно нещо няма как да се случи. Някои високопоставени хора ми казаха, че може би екипът на Алонсо отново е направил проверка и е погледнал има ли други потенциално по-добри опции за него догодина?
„Може би това е било раздуто до новината, че той ще заеме мястото на Перес, а не Рикиардо. Но аз имам доста добра информация, че няма никакъв шанс за това.“
🚨 | Despite the rumours that have circulated recently, Sergio Perez is not retiring, nor are Red Bull replacing him with Fernando Alonso.
[@dmoxon_]#F1 #BrazilianGP pic.twitter.com/gxevU1kx94
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) October 30, 2023
Същевременно японски източници твърдят, че Тойота обмисля завръщане в F1. Марката ще изкупи акциите на тима на Заубер, който сега носи името Алфа Ромео. Швейцарският тим трябва да бъде погълнат от Ауди след приключването на сезон 2025
В началото на октомври се появи слух, че Ауди иска да спре програмата си за F1. Германският производител дори е помолил друга марка от VW Груп- Порше- да заеме неговото място. От Порше обаче отказват да се връщат в F1, след като преговорите с Ред Бул пропаднаха. Понастоящем марката има заводски програми във Формула Е и WEC.
От Ауди коментираха тези спекулации и отрекоха, че спират проекта си за F1. Понастоящем марката продължава строежа на новата фабрика в Нойбург и наемането на технически персонал. В същото време Андреас Зайдл започна преструктурирането на Заубер.
В Япония твърдят, че Тойота ще поеме програмата на Ауди при едно евентуално отказване от страна на германците. Японският производител ще работи заедно с Макларън. Двете страни имат дългогодишно партньорство, което ще продължи и в бъдеще. Доказателство за тесните връзки между марките е привличането на Рио Хиракава в Уокинг.
Твърде се, че ръководител на новия проект на Тойота ще бъде Камуи Кобаяши. Японецът прекара повече от четири сезона в F1 с отборите на Тойота, Заубер и Катерам. В момента Кобаяши е едновременно пилот и ръководител на заводския тим на японците в WEC.
No days off 😎 Our crews sharpening the driver changes 🚀#WEC #8hBahrain #GoHyper #ToyotaGAZOORacing @FIAWEC pic.twitter.com/gJ1QNUddAO
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) November 1, 2023