Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо пръв в драматичната Гран при на Корея, повежда в класирането за...

Алонсо пръв в драматичната Гран при на Корея, повежда в класирането за титлата

50
0
Гран при на Корея,кола за сигурност

Фернандо Алонсо (Ферари) спечели драматичната Гран при на Корея след продължил близо три часа кошмар заради лошото време, безброй излизания на кола за сигурност и пълен провал на отбора на Ред Бул, чийто двама пилоти Марк Уебър и Себастиан Фетел не финишираха в надпреварата. Втори остана Люис Хамилтън (Макларън) пред съотборника на Алонсо Фелипе Маса.

Гран при на Корея започна отново малко повече от час след оригиналния си старт, когато рейс контролът прецени, че условията на пистата Йонгам са достатъчно добри. Колоната отново се подреди зад колата за сигурност, а Себастиан Фетел почти веднага докладва на отбора си Ред Бул, че на трасето все още има много вода. За Фернандо Алонсо (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън) и Нико Розберг (Мерцедес) ситуацията реално бе почти същата според думите им към екипите на питуола.

Назад в дъното на колоната Сакон Ямамото изтърва своя Испания Рейсинг, но успя да се върне на трасето и да продължи.

В Уилямс пък очакваха дъжд в продължение на 25 минути и спиране след това. Проблемът с по-късния старт бе този, че просто можеше да се мръкне и да стане съвсем невъзможно за каране.

Около десетия тур Люис Хамилтън отново заяви на инженерите си, че условията вече са значително по-добри. Водата на правите намаляваше непрекъснато според обяснението на Фетел, но на определени места се задържаше и при преминаване се разпрашаваше. Марк Уебър също не виждаше кой знае каква разлика и определени кръгове моментално заподозряха Ред Бул в тактически игри. Все пак прогнозата бе за спиране на дъжда и надеждата за реален рестарт остана.

Чарли Уайтинг и хората му обаче не желаеха да рискуват каквото и да е на чисто новата писта Йонгам, поради което колата за сигурност продължаваше да води колоната. Нетърпението на Хамилтън пък стана очевидно след обаждането му до екипа в 15-ия тур със съобщение, че условията вече са почти като за гуми интермедия.

Сейфти карът най-накрая се прибра в края на 17-ата обиколка и надпреварата започна! Пилотите на Мерцедес моментално атакуваха и Нико Розберг задмина Хамилтън, а Михаел Шумахер спечели две позиции, изпреварвайки Роберт Кубица и Бътън, макар Дженсън скоро да си върна мястото. Ярно Трули, Бруно Сена и Адриан Сутил имаха проблеми с удържане на болидите си, но се справиха и се върнаха. Малко след това обаче настъпи истинската драма, когато Уебър стъпи върху бордюр, изпързаля се, завъртя се и се удари в стената, като помете и Розберг.

В 21-ата обиколка Виталий Петров пръв сложи интермедии на Рено-то си, а междувременно позабавилата се кола за сигурност най-накрая се появи на трасето. След отстраняване на катастрофиралите автомобили състезанието пак започна, когато Макларън предупредиха Бътън да очаква дъжд след около пет минути! Трули и Сена пък се удариха и предното крило на Лотус-а падна на пистата. Стюардите съобщиха, че ще разследват инцидента, а Лукас ди Граси (Върджин) отпадна след завъртане и удар в предпазна стена.

Шумахер пак изпревари Бътън и взе петата позиция в колоната, докато Фетел спокойно водеше напред на около 3,5 сек пред Алонсо. Следваха Хамилтън и Маса – съответно на близо 7 и 10 сек зад лидера.

Завъртанията по трасето продължиха, като един след друг изтърваха колите си Хейки Ковалайнен (Лотус) и Адриан Сутил (Форс Индия). Бътън пък опита да пооправи темпото си, като сложи интермедии, но решението бе несигурно с оглед прогнозата за скорошен валеж.

Поредната катастрофа – този път между Себастиен Буеми (Торо Росо) и Тимо Глок (Върджин) – доведе до поредното излизане на сейфти кара в 32-ата обиколка. Водещите в колоната пилоти вкупом смениха гуми, като Алонсо загуби няколко секунди заради забавяне при смяната на предна дясна гума.

След прибирането на колата за сигурност пък Хамилтън за момент загуби контрол върху своя МР4-25 и това даде шанс на Алонсо моментално да си върне втората позиция. Фелипе Маса също изглеждаше като че ли ще атакува англичанина, но в крайна сметка остана зад него. Фетел продължаваше да е начело, а Алонсо бе инструктиран от тима си да пази гумите.

Драмите обаче въобще не бяха приключили – в 41-ата обиколка Виталий Петров претърпя тежка катастрофа и се разби жестоко. 9 тура преди финала обаче вървящият безпогрешно до този момент Фетел отпадна от състезанието! Точно след като се бе оплакал, че видимостта се влошава заради падането на здрача, а Хамилтън бе категоричен, че всичко си е наред със светлината, Себастиан внезапно намали и двигателят в колата му избухна.

Докато Фетел се прибираше в пита пък се случи нов инцидент – Адриан Сутил удари Камуи Кобаяши, отпадайки от състезанието и повреждайки сериозно Заубер-а на японеца.

Последните няколко тура не преминаха напълно спокойно, но в крайна сметка Алонсо пресече пръв финала и поведе във временното генерално класиране за световния шампионат с 231 точки. Уебър е на 11 зад него, Хамилтън е трети.