Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо пръв в Гран при на Великобритания

Алонсо пръв в Гран при на Великобритания

52
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо спечели Гран при на Великобритания и първа победа за Ферари през 2011 г. Втори и трети финишираха пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър, а в драматична битка преди самия финал Люис Хамилтън (Макларън) запази четвъртото си място от Фелипе Маса.

Времето се развали отново час преди старта и заваля, макар и не силно. Пистата се намокри и на път за грида Люис Хамилтън бе предупреден, че асфалтът е опасно хлъзгав. Пол ди Реста съобщи на питуола на Форс Индия, че на места дори е трудно да се кара нормално.

Температурата на въздуха оставаше 19 градуса, тази на трасето бе 21. Серхио Перес (Заубер) демонстрира колко опасна е ситуацията, като се завъртя и счупи предното си крило.

Половината писта е за гуми за много мокро, другата част е почти суха. А не сме правили никакви серии с много гориво и нямам идея какво ще се случи – обобщи ситуацията Дженсън Бътън.

Фетел успя да изпревари Уебър на старта, след което и Алонсо атакува австралиеца. Следваше Бътън пред Маса, Ди Реста, Хамилтън, Кобаяши, Малдонадо и Шумахер. Още в първия тур Люис задмина пилота на Форс Индия, а след това отне позицията и на съотборника си. Бътън загуби място и от Маса.

В 4-ия от общо 52 тура Хамилтън изпусна колата си на Брукландс и излетя от трасето – блокира предно ляво колело, но за негов късмет точно там имаше достатъчно голяма (една от новите) зона за сигурност. Шумахер пък получи съобщение, че скоро ще премине на сухи гуми, но той не се съгласи с обяснението, че трасето все още не е подходящо за сликове. Според него времето за сухи гуми щеше да е след два-три тура.

Междувременно Хейки Ковалайнен се оказа първият отпаднал, след като получи повреда в скоростната кутия. Проблемът се оказа четвърта предавка. Що се отнася до условията на трасето, то Хейки заяви, че те са такива, в каквито трябва да се състезават истинските пилоти.

В петата обиколка бе разрешено използването на DRS системата, след като директорът на надпреварата Чарли Уайтинг прецени, че условията са достатъчно благоприятни за това.

До осмата-девета обиколка гумите на Хамилтън вече бяха износени, Бътън също не се чувстваше добре със своите. Фетел необезпокояван водеше с аванс от 7 секунди и половина пред Уебър. Алонсо успя да приближи австралиеца, а Хамилтън се залепи за Маса.

Шумахер пръв от топ 10 влезе в бокса в 9-ия тур със счупено предно крило след удар в Заубер-а на Кобаяши. Инцидентът отиде за разследване при стюардите, чийто почетен член този уикенд бе Найджъл Менсъл.

В 12-а обиколка Бътън, Сутил и Кобаяши едновременно направиха спирания в бокса, докато Михаел даде най-добра обиколка с новите си гуми, а Хамилтън изпревари Маса и след това отново излетя от пистата, изпускайки спечелената позиция. Последва масово влизане в пита, като само Фетел и Маса останаха на пистата – те смениха гуми в следващия тур. В питлейна пък стана инцидент между Малдонадо и Кобаяши. Това също замина за разглеждане от стюардите, които наложиха 10 сек наказание в пита на Шумахер за катастрофата с Камуи. Японецът отнесе същата санкция за опасно излизане от бокса си.

Лотус пък регистрираха теч от двигателя на Ярно Трули, сложил край и на неговото състезание.

В 14-и и 15-и тур пилотите на Макларън накараха публиката на Силвърстоун да стане на крака, след като първо Бътън се пребори с Маса, а Хамилтън изпревари Алонсо и заеха съответно трета и пета позиция в колоната. Ферари признаха, че имат проблеми с температурата на гумите, докато Фетел продължаваше да е начело пред Уебър, като разликата помежду им бе малко над секунда.

Времената за обиколка започнаха да падат стремително, когато пистата изсъхна почти напълно скоро след 20-ата обиколка. Алонсо вдигна темпото и в 24-ия тур изпревари Хамилтън и си върна третото място. Веднага след това англичанинът влезе в бокса – след серия от 11 тура. В бокса на Форс Индия пък не се разбраха по радиото какво се случва и забавиха страшно много Ди Реста, след като за малко не му сложиха гумите на Сутил.

Себастиан Фетел влезе в бокса и проблем с пистолета за гайката на задна лява гума го забави неимоверно много. Така Алонсо и Хамилтън излязоха пред германеца в средата на дистанцията, а пилотите в топ 6 влизаха в 11 секунди. Редът след третия (Фетел) бе Уебър, Бътън, Маса.

Третите спирания в бокса се случиха малко преди 40-ата обиколка в надпреварата. Голямата жертва се оказа Бътън, който при излизането от питлейна просто спря на изхода – предна дясна гума не бе поставена правилно. Фернандо бе начело – на 10,3 сек пред Фетел, Хамилтън вървеше на 3,3 сек зад германеца. Люис пък получи съобщение, че ще се наложи да пести повече гориво, отколкото успяваше до този момент, за да стигне до финала на състезанието. Това бе чуто и от съперниците, след което Уебър го изпревари. Ферари съобщиха за проблемите на Хамилтън с бензина и на Маса, който бе на малко над 11 секунди зад англичанина. Бразилецът започна да топи разликата и 2 тура преди финала бе на 4 секунди, а Уебър атакува Фетел. Маса и Хамилтън едва не се удариха броени завои преди карирания флаг, но в крайна сметка англичанинът бе четвърти. Марк от своя страна даде всичко от себе си, но не успя да задмине съотборника си.