Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо пръв в невероятно състезание в Сингапур

Алонсо пръв в невероятно състезание в Сингапур

58
0
Фернандо Алонсо

Фернандо Алонсо с Ферари спечели невероятна битка със Себастиан Фетел (Ред Бул) в днешната Гран при на Сингапур, като двамата се бориха за всеки метър от пистата от старта до финала в 30-градусовата жега на трасето Марина Бей. Трети завърши друг претендент за титлата Марк Уебър, който отново е лидер в шампионата, но е само на 11 точки пред Алонсо и 20 пред Люис Хамилтън, който пък отпадна след инцидент с австралиеца. 4-и в Сингапур финишира Дженсън Бътън, а това прави битката в последните състезания още по-напрегната.

Състезанието бе невероятна драма от първата до последната секунда, като борбата в челото бе класическа, с неизброими най-бързи обиколки и перфектно каране на двамата претенденти в почти всеки сектор.

На старта Алонсо затвори пътя на Фетел, който тръгна по-добре откогато и да било, но остана втори в първия завой. Следваха Хамилтън, Бътън, Уебър. Нико Розберг и Роберт Кубица изпревариха Рубенс Барикело.

След първата обиколка Фелипе Маса, който тръгна последен, спря да смени меките си гуми с твърди, за да прави състезание с тях до края.

Надпреварата започна инфарктно за Ник Хайдфелд (Заубер). Битката му с Витантонио Лиуци (Форс Индия) доведе до няколко контакта и в крайна сметка италианецът спря на пистата, а Хайдфелд стигна до бокса, но излезе кола за сигурност. Алонсо бе само на 1,1 сек пред Фетел. На още 1,5 сек назад бе Хамилтън. Докато сейфти карът бе на трасето в 4-ия тур Марк реши да рискува и влезе за смяна на гуми. От бокса напомниха на Фетел да спазва дистанцията според правилата. Маса вече бе 15-и, а Уебър излезе 11-ти.

След 5 тура състезанието бе рестартирано и Уебър стана десети, като мина Тимо Глок. В 6-ата обиколка Алонсо направи рекорден тур и дистанцията бе 1,2 сек до Фетел. Испанецът бе по-бърз във втория сектор благодарение на конфигурацията на колата си с високи крила и без F-duct. Присъствието на колата за сигурност пък му спести и малко гориво. В седмия тур Фернандо пак направи рекорд и избяга с още 0,5 сек. Хамилтън бе на 3,1 зад него и 1,7 сек зад Фетел.

Назад Уебър се бореше за осмо място с Кобаяши. Нико Хюлкенберг пък атакува Петров и двамата излязоха от пистата, като пред руснака мина и Маса, вече на 14-о място. Пред него бяха Хюлкенберг (когото похвалиха от бокса за битката с Виталий), Адриан Сутил, Глок и Кобаяши, изпреварен от Марк. Маса обаче бе предупреден, че се е вдигнала температурата на маслото в скоростите.

След 9-а обиколка Алонсо оставаше на 1,4 от Фетел, Хамилтън също държеше темпо и вървеше на 3,2 сек, на още 3 бе Бътън. В този тур испанецът направи пак рекорд и избяга с още 0,4 до 1,8 сек. В същото време назад Уебър изпревари Шумахер с блестяша маневра и стана осми! Дистанцията му до лидера бе 18,7 сек!

Фетел бе предупреден да охлади спирачките и гумите, Алонсо натисна още и направи нов рекорд, излизайки с 2,3 сек пред немеца. Хамилтън бе на над 5 сек зад испанеца. Фернандо продължи малко да увеличава аванса си, като бе по-бърз във втори трети сектор. Четвъртият Бътън бе на над 10 сек, а осмият Уебър – на над 22. Фетел обаче направи рекордна обиколка и оставаше на 2,5 сек, като предимството на добрия натиск на колата му имаше важно значение на работата на гумите. В 14-а и 15-ата обиколка Алонсо на свой ред отговори с рекорди и вече бе на над 3 сек пред Фетел и 9 пред Хамилтън. Бътън изоставаше от съотборника си на 5 сек. Недалеч зад него бяха Нико Розберг и Кубица. Следваше Барикело и приближаващият се до него Уебър. В 20-ата обиколка от 61-а Алонсо водеше пред Фетел с 3,2 сек, на 11,1 зад германеца бе Хамилтън, а на още 6,5 Бътън. Миналият през бокса Уебър бе осми зад Барикело, но на 37,8 сек от лидера. Той се бореше реално за третата позиция с Хамилтън , който бе на около 20 сек пред него.

Състезателният инженер Андреа Стела се обади на Алонсо, че все още са най-бързата кола на пистата и почти няма опасност да останат зад Марк и при нов сейфти кар. Третото място на Хамилтън обаче бе заплашено от австралиеца и англичанинът получи команда да бъде по-бърз с поне 0,3 сек в обиколка, но Бруно Сена го забави допълнително.

Уебър от своя страна получи съобщение да премине на смес 5 и максимална мощност на мотора. Напред Фетел започна да топи по 3-4 десети на Алонсо в 24-ия и 25-ия тур. В 26-ия Алонсо си взе 0,3 сек, но с следващата загуби 1,2 и разликата стана 1,8 сек. В този тур Хамилтън спря в бокса и излезе зад Уебър!

При лидерите механиците на Ферари и Ред Бул трябваше да решат спора, но при тръгването след смяната Фетел едва потегли, пак заради прословутите проблеми при тръгване, които на старта днес бяха туширани.
В същия 28-и тур спря и Бътън, който на свой ред се върна на пистата зад съотборника си и Уебър. Другите в челото също трябваше да сменят гуми, като преди това Кобаяши буквално изхвърли Шумахер, след това се разби под трибуната, а в него се удари Бруно Сена, когото задминаваха с обиколка.

Отново излезе сейфти кар, като от това печелеше Уебър – той излизаше трети при спиране на Кубица и Барикело пред него. След 33 обиколки зад колата за сигурност се наредиха Алонсо, Фетел, Уебър, Хамилтън, Бътън, Розберг, Кубица и Барикело. Зад тях излязоха още Сутил и Хюлкенберг, пред Петров и Маса. При рестарта Уебър бе атакуван от Хамилтън и се стигна до контакт. Люис почти мина пред съперника си (изпреварващ друга кола с обиколка) и затвори вратата преди завоя. Марк намали, но нямаше място и закачи задната лява гума на англичанина, който се завъртя и отпадна. В Ред Бул-а на Уебър имаше вибрации до края, а комисарите решиха, че ситуацията не се нуждае от допълнителни действия.

След 38-ата обиколка Алонсо бе лидер с 2,8 сек пред Фетел, Уебър вървеше трети на 5,4 сек. Следваше Бътън, само на 2 сек. Себастиан направи най-бърза обиколка и стигна до 1,8 разлика с испанеца. Розберг и Кубица си водеха техния спор зад него. Зад тях пък бяха Барикело, Сутил, Хюлкенберг.

Както се очакваше, Фетел бе супербърз в дълга серия, след като загря гумите и стопи аванса на Алонсо до 1,1 сек. Дженсън пък бе инструктиран да натисне, защото Уебър бе с по-стари гуми.

Фетел бе на върха на възможното и направи рекорден тур в 43-ата обиколка, намалявайки разликата под секунда. Фернандо обаче на свой ред отговори с рекордна обиколка и избяга на 1,3 сек. 10 тура преди финала Себастиан пак направи рекорд и свали до 1 сек.

Износвайки своите гуми, както и вчера заради нестабилността на колата си, Кубица спря втори път в бокса и потъна 12-ти, зад Буеми и Петров, който пък бе зад Маса. Роберт обаче изпревари и тримата и атакува Хюлкенберг, като задмина и него с новите си гуми. След това изпревари и Сутил, стигайки седмата позиция.

Дженсън Бътън бе по-бърз от Уебър известно време и намали разликата на около 2 сек 9 обиколки преди края, но нямаше скорост и време за повече.

В предпоследната обиколка гръмна моторът на Хейки Ковалайнен и лидерите минаха на метри около него, като Алонсо една удържа Фетел до финала, минавайки и покрай половин дузина затворени с обиколка пилоти, но все пак пресече линията с метри преднина, изразени в две десети от секундата.