Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо щастлив, че се връща в Рено

Алонсо щастлив, че се връща в Рено

45
0

Веднага след официалното обявяване на титулярните пилоти на Рено за 2008 г., пресслужбата на екипа пусна и кратко интервю на двукратния световен шампион Фернандо Алонсо по повод завръщането му във френския тим.

– Фернандо, щастлив ли, че ще си пилот на Рено през 2008 г.?
– Да, много. Всички знаят какъв великолепен отбор е Рено и какво са за Формула 1. Не може да се забрави, че заедно спечелихме последователно шампионатите през 2005 и 2006 г. Аз имах шанса да съм част от този успех. Това е един от най-великите екипи, подкрепян от важни компании. Отбор, който знае как се побеждава.
– Дълго ли бе чакането? Как се чувстваше през последните седмици, докато чакаше да бъде взето решение?
– Честно казано първите три седмици на ноември бях в много необходима ваканция, по време на която се бях откъснал от Формула 1. Решението към кой отбор да се присъединя не отне повече от седмица, тъй като аз и близките ми бяхме наясно какво искаме.
– Защо избра Рено? Какви опции имаше?
– Опции… Е, за да съм пределно честен, ще призная, че всички бяха наясно, че не е лесно. Аз съм един от 22 привилегировани души, получаващи титулярно място в F1, но съм още по-привилегирован поради това, че съм един от онези, които могат да си позволят да напуснат един страхотен отбор, за да отидат в друг. Много други състезатели така и никога не получават шанса въобще да карат кола във Формула 1. Решението не бе лесно за взимане. Бих искал да благодаря и на всички останали отбори за интереса им към мен. Както споменах и преди, избрах Рено, имайки предвид тяхната отдаденост на спорта и заради вече постигнатото от тима.
– Осъзнаваш ли колко внимание привлече от страна на медиите?
– Не съвсем, защото както споменах, бях три седмици във ваканция, но в момента, в който започнахме да преглеждаме вариантите си, осъзнахме, че всички вестници и почти всички сайтове са писали, че сме били в контакт с всички отбори. Пишеха за едногодишен, за тригодишен договор, бил съм посещавал фабрики, даже някои предполагаха, че си взимам година почивка. Едва тогава разбрах какво става и беше истинско забавление да чета всяка сутрин вестниците.
– Но не смяташ ли, че е нормално хората да са нетърпеливи да разберат къде отиваш, за кого ще се състезаваш?
– Е, тъй или иначе нямаше да се стигне до ситуацията да остана без място за догодина. Пък и не е като да избираш кои панталони да обуеш – сивите или черните. Става дума за много важно решение и след като не мога да се качвам в кола чак до януари или февруари, нямаше за къде да бързам. Разбирам нетърпението на хората. Феновете винаги са ме подкрепяли. Все още помня колко много ме поддържаха хората тази година и колко много ме трогна това.
– Каква оценка би поставил на миналия си сезон с Макларън?
– Не е лесно да се обобщи сезон с някаква оценка, число. Сигурно е обаче, че 2007-а бе много добра година за мен независимо какво си мислят хората. Не ми харесва как мнозина забравят, че 20 обиколки преди края на състезанието в Бразилия все още имах шанс да спечеля световната титла. Чак след това Кими изпревари Маса и с победата спечели достатъчно точки, за да стане шампион. Щях да съм безкрайно щастлив, ако в началото на сезона бях така уверен, че да твърдя, че ще се боря за короната до последните обиколки от сезона.
– Какво ще стане догодина?
– Този въпрос си го задаваме всички, но не вярвам някой да може да даде категоричен отговор. Наясно сме, че отбори като Ферари винаги ще са фаворити. Екипите, които имаха проблеми с адаптирането към гумите на Бриджстоун вероятно ще са разрешили това и ще се борят пак на върха. Рено може би ще са пак топотбор през сезона. В момента предизвикателството за Рено е да се върне в челото на таблиците през януари или февруари, а след това да е близо до подиумите догодина. Екипът страда повече от достатъчно този сезон.
– Ще се бориш ли пак за титлата догодина?
– Ще видим какво може да се направи… Не трябва да вадим тигана, докато рибата е още в морето. Първо трябва да изкараме R28 на писта през януари, а след това да работим последователно, за да пристигнем за първата Гран при от сезона с възможно най-добрия автомобил. Изправих се пред същото предизвикателство миналата зима и съм сигурен, че пак мога да се справя. След това ще ми трябва перфектен сезон, през който ще се надявам останалите да не са прекалено бързи.