Фернандо Алонсо (Ферари) спечели хаотичната Гран при на Малайзия, докато Серхио Перес (Заубер) взе първи подиум в кариерата си след страхотно каране. Трети се нареди Люис Хамилтън (Макларън).
Гран при на Малайзия бе рестартирана след малко повече от 45 минути прекъсване, докато метеорологичните условия на пистата Сепанг се нормализират. Колоната потегли зад кола за сигурност.
Вторият кръг от световния шампионат на Формула 1 бе спрян от рейсдиректора Чарли Уайтинг в 9-ата от 56 обиколки, когато бурята над трасето стана прекалено силна. При рестарта все още бе много мокро, поради което и сейфти карът водеше състезателите, а те един по един съобщаваха на екипите си, че водата се оттича и пистата започва да изсъхва.
Хамилтън бе начело, следван от Бътън, Перес, Уебър, Алонсо, Фетел, Верн, Маса, Розберг, Картикеян и т.н.
Колата за сигурност се прибра в края на 13-ата обиколка и веднага след това започнаха спиранията за интермедии. Бътън пръв от челото бе в пита, тур след него почти цялата колона смени гумите си. Самият Дженсън обаче се удари след това в Картикеян и бе принуден пак да влиза за смяна на носа, след което бе в дъното на класирането.
Междувременно Алонсо излезе начело, изпреварвайки Перес. Трети бе Хамилтън пред Розберг, Фетел, Райконен, Уебър, Маса, Ди Реста, Верн, Хюлкенберг и т.н. Испанецът бе на повече от 4 секунди пред пилота на Заубер, докато Люис се движеше на близо 6 зад мексиканеца. Назад разликите бяха още по-малки между отделните пилоти.
Себастиан Фетел се пребори в 24-ата обиколка за четвъртото място, изпреварвайки Розберг. Малко след това германецът бе задминат и от Кими, а Уебър също бе близо до пилота на Мерцедес и скоро също прескочи Нико. Бътън пък се обади, че няма никакво прилепяне, но от питуола му отговориха, че се налага да се справи с тези гуми. Англичанинът скоро бе в бокса, но сложи отново интермедии.
Мерцедес-ите продължаваха да губят темпо и съответно позиции. В 28-ия тур Алонсо бе на 6,1 сек пред Перес, Хамилтън, Фетел, Райконен, Уебър. Седми се бе измъкнал Ди Реста пред Верн (само с един пит), Сена и Хюлкенберг. Около 31-ия отново се чу, че може да завали – за около 5-6 минути, което би било напълно достатъчно отново да обърка ситуацията на трасето.
Между 36 и 38-а обиколка Перес с няколко страхотни тура стопи разликата между себе си и пилота на Ферари на 3,2 сек, докато информацията за идващ дъжд бе повторена още няколко пъти от различни отбори. Въпреки това Даниел Рикиардо сложи сликове на своето Торо Росо и излизането му на трасето бе наблюдавано с особено голям интерес. Още преди австралиецът да направи пълен тур на Сепанг обаче, останалите състезатели започнаха масово да влизат за сухи гуми. В 41-ата обиколка Алонсо също бе в пита, но Перес остана на трасето! Серхио и Хамилтън минаха през пита в следващия тур, което даде шанс на Фернандо да си поеме въздух в челото.
10 тура преди финала пилотът на Ферари бе на 2,3 сек пред Перес и на 14,9 пред Хамилтън. Зад тях Уебър бе загубил позиция спрямо съотборника си, но постепенно настигаше Фетел. Райконен бе шести – на 14,5 сек зад австралиеца, следван от Ди Реста, Сена, Верн и Хюлкенберг.
Фетел спука гума (задна лява) в 48-ия тур (и той докосна Картикеян) и се прибра да я смени, докато Серхио вече бе на по-малко от 2 секунди зад Алонсо! Заубер-ът се залепи за Ферари-то и точно тогава от питуола се обадиха на мексиканеца със съобщение да е внимателен, тъй като позицията им трябва, а и очаквали леко преваляване през завои 1-2-3. Мексиканецът малко след това се изпързаля и Алонсо се откъсна на малко повече от 5 секунди напред.
В предпоследния тур Малдонадо получи проблем в двигателя и трябваше веднага да прибере колата си в бокса. Фетел получи няколко съобщения – първо да влезе в бокса, след това да остане на пистата и накрая да остане на трасето. Междувременно Алонсо пресече пръв финала, взимайки наистина неочаквана победа. Заубер се радваха на второто място на Перес. Трети остана Хамилтън (след забавяния при два от питстоповете си) пред Уебър, Райконен, Сена, Ди Реста, Хюлкенберг и Шумахер.