Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо спечели в хаоса на Нюрбургринг

Алонсо спечели в хаоса на Нюрбургринг

98
0

Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо (Макларън) спечели Гран при на Европа на Нюрбургринг, изпреварвайки в самия край на надпреварата Фелипе Маса (Ферари). Трети остана Марк Уебър (Ред Бул). ### Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо (Макларън) спечели Гран при на Европа на пистата Нюрбургринг, изпреварвайки в самия край на надпреварата Фелипе Маса (Ферари). Трети остана Марк Уебър (Ред Бул). Състезанието се разви доста хаотично заради променливото време. На старта Кими Райконен поведе от първа позиция, а зад него се нареди съотборникът му във Ферари Маса. Алонсо остана трети. Междувременно двата болида на BMW Заубер се удариха и Роберт Кубица се завъртя.

Още на загряващата обиколка обаче на Нюрбургринг бе започнало да ръми и синоптиците се оказаха прави – в прогнозирания от тях момент на пистата се изсипа истински порой. Заради това всички, освен Райконен (който пропусна входа на питлейна), влязоха в боксовете за смяна на гуми. След хаоса в гаражите начело на колоната се озова Маркус Винкелхок (Спайкър)!

Състезанието обаче бе спряно в четвъртия тур, след като на първия завой, където се задържаше вода, излетяха последователно няколко пилоти. Първо Дженсън Бътън не удържа Хонда-та си. След това към него се присъедини Люис Хамилтън. Англичанинът бе стигнал 4-та позиция в колоната, но спука гума малко след старта, след като попадна на удара на двете BMW-та, сложи интермедии и веднага след излизането си изхвърча. На същото място отпаднаха още двата болида на Торо Росо и втория Спайкър с Адриан Сутил, като Витантонио Лиуци не удари колата за сигурност благодарение на чист късмет. Уилямс-ът на Нико Розберг също се озова там, а пък на Хамилтън бе разрешено да продължи, след като кран го издърпа от чакъла.

Надпреварата бе рестартирана двайсетина минути след спирането й. Стартовата решетка бе спрямо подреждането от момента на показването на червения флаг, тоест Винкелхок предизвика истински фурор, заставайки на първа позиция. Зад него бяха Маса и Алонсо. Маркус бързо бе изпреварен от далеч по-бързите си съперници, но със сигурност направи впечатление в дебюта си в Гран при, при това пред родна публика. За съжаление той не завърши състезанието заради повреда на двигателя.

 След втория старт надпреварата бе далеч по-спокойна и девет обиколки преди финала победата на Фелипе Маса изглеждаше сигурна. Бразилецът вървеше уверено начело, когато точно в този момент отново заваля. Всички отново смениха гуми и въпреки че запази мястото си пред Алонсо на излизане от пита, Маса скоро се защитаваше френетично от атаките на испанеца. Макларън-ът на Фернандо бе далеч по-стабилен и бърз от Ферари-то на мократа писта. Фелипе удържаше атаките два тура преди Алонсо да влезе от вътрешната страна на подхода към петия завой в 55-ата обиколка. Двамата се удариха леко, но Фернандо се измъкна пръв и поведе колоната, спечелвайки в крайна сметка и надпреварата.

След финала той посочи следите от гума върху лявата кутия за радиаторите на болида си, показвайки със знаци, че не бива да се постъпва така, както е направил бразилецът. Маса пък се възползва от няколкото минути преди качването на подиума, за да изрази собственото си недоволство от Алонсо. Последното място на подиума бе за Марк Уебър (Ред Бул), който се качи на стълбичката за първи път от Гран при на Монако през 2005 г. Съвсем на финала австралиецът едва не изпусна третото място, но в крайна сметка удържа Алекс Вурц (Уилямс). Още трима пилоти не завършиха Гран при на Европа, като един от тях бе Кими Райконен. Финландецът отпадна в 36-ата обиколка с техническа повреда.