Фернандо Алонсо отправи известни критики към спринтовите уикенди. Пилотът на Астън Мартин призна, че „би било полезно да се разполага с повече гуми“, ако рейс уикендът се провежда в такъв формат. Мнението на Алонсо беше подкрепено от председателят на Асоциацията на пилотите от Гран при Джордж Ръсел.
Според правилата на спринтовия формат, пилотите и отборите от F1 разполагат със само една тренировка за подготовка. После те преминават към спринтовата квалификация, която се провежда в петъчния следобед. В по-ранните часове на съботния ден се провежда самия спринт. Няколко часа по-късно идва и квалификацията за самата Гран при.
Ограниченото време принуждава отборите да ускорят работата си по настройките и да акцентират върху дългото състезание. Промяната обаче се дължи и на факта, че тази година отборите получават един комплект гуми по-малко в сравнение със стандартните уикенди- 12, вместо традиционните 13
Разпределението на гумите също се промени. Сега пилотите имат повече средно твърди гуми и по-малко меки, докато броят на твърдите остава непроменен.
Алонсо коментира разпределението на гумите в спринтовите уикенди. Според него, една промяна ще насърчи отборите да навъртят повече километри в единствената тренировка и да оптимизират настройките на автомобила си.
„Ще бъде полезно, ако разполагаме с повече гуми в спринтовите уикенди. В тренировката отборите се състезават за това кой може да кара по-малко и кой използва по-малко комплекти гуми“, коментира Алонсо.
„Това е срамно за феновете. После идва спринтът. Ако от F1 искат шоу и повече изпреварвания и не им позволяват да се състезават, по-добре да не се състезават“, добави пилотът на Астън Мартин.
Другата седмица отборите ще участват във втори пореден спринтов уикенд, който ще се проведе на уличната писта в Маями. Според Алонсо, сценарият вероятно ще бъде подобен на този в Шанхай.
„В идеалния случай няма да караш в FP1, за да запазиш всички гуми. Няма да натискаш в спринтовото състезание, за да спестиш наказателни точки от лиценза си“, заяви испанецът, намеквайки за сблъсъка си с Карлос Сайнц в последния спринт.
„Очевидно е, че няма да направим това, защото трябва да научим нещо от автомобила. Все пак трябва да помислим, спринтът има нужда от допълнителни настройки“, завърши Фернандо Алонсо.
Here to stay.
Our I / AM members have an exclusive chance to win replica Fernando Alonso driver gloves. 🧤
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) April 24, 2024
Междувременно Джордж Ръсел призна, че решението на F1 да отвори закрития парк след съботния спринт, за да даде възможност на отборите да променят настройките си преди квалификацията, е било положително. Пилотът на Мерцедес обаче на едно мнение с Алонсо по отношение на разпределението на гумите в спринтовите уикенди.
„Харесва ми този формат“, каза Ръсел. „Мисля, че може би единственото нещо, което би било по-добро, е да се промени правилото за гумите в тренировките.“
„Може би да се даде на всички един и същ комплект гуми или брой гуми в тренировката. Това не би трябвало да се влияе на останалата част от уикенда въз основа на това, което правиш в сесията Иначе като цяло бях доволен от всичко останало“, допълни Джордж Ръсел.
Rate @GeorgeRussell6’s special edition #ChineseGP helmet from 1-10 ❤️ pic.twitter.com/3rlmqVaWGj
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) April 24, 2024