Пилотът на Макларън в F1 Фернандо Алонсо реши да участва в тазгодишното издание на популярното състезание Rolex 24-те часа на Дайтона в класа на прототипите с Лижие за екипа на United Autosports. Испанецът вече участва на официалните тестовете преди надпреварата миналия уикенд, като екипът му (Алонсо, Ландо Норис и Фил Хенсън) постигна 12-о време, дадено от Алонсо, като изостана на 1.7 сек от най-бързия – Фелипе Насър с Кадилак. За това как се е появила идеята да участва в надпреварата, която ще се проведе на 27-28 януари, какви са целите му в нея и може ли в бъдеще да участва изцяло в шампионат в САЩ Фернандо сподели в интервю за Dailysportscar.
– Бил ли си на Дайтона преди и какво знаеш за пистата?
– Никога преди не съм бил на Дайтона. Това е първото ми идване тук. Гледал съм видео от миналия състезания. Щастлив съм да стана част от тази авантюра. Екипът ни United Autosports беше наскоро шампион в европейските серии Льо Ман и се надявам да сме конкурентни.
– В каква степен това предизвикателство на Дайтона е чисто за забавление и в каква може да е като подготовка за бъдещи участия в 24-те часа на Льо Ман?
– Една част е за пълно забавление. Но знам, че това може да е полезно за бъдещето. За първи път съм в прототип и ще натрупам чудесен опит в трафика, в нощни състезания. Това може да ми бъде от полза ако участвам в други състезания. Сега цялата ми концентрация и мотивация са насочени към това да се представя добре в Дайтона. Въпреки че нямам опит, щом затворя визьора на каската си, ще се състезавам за победата.
– Беше ли трудно за теб като пилот, свикнал да се състезавал в едноместни болиди с открити колела да кара такава машина, при която трябва да правиш компромис с позицията в болида, съобразявайки се с изискванията и на съотборниците си?
– Не бих казал. Най-сериозното нещо бе да адаптирам стила си на каране, който трябваше да бъде различен. Различен тип пилотиране в различен период от деня – залеза на слънцето, нощното каране, трафика. Но най-голямото предизвикателство може би са различните гуми и характеристики на колата. Да дам колата си на съотборника ми е част от забавлението и част от отборната работа, която трябва да научиш. Това е извън зоната ми на комфорт, но е страхотно за мен да бъда част от това предизвикателство.
– Вече имаш опит от участието си в 500-те мили на Индианаполис. Може ли да те видим да караш за постоянно в САЩ , ако не през 2019 г., то по-късно към края на кариерата ти?
– Да, възможно е. Точно сега приоритетът ми е Формула 1. Според мен ще бъде страхотно предизвикателство за нас и Рено и чудесна възможност да се борим за световната титла. Дългосрочните ми проекти още не са близо. Нещата са отворени и опитът ми от Инди 500 ми показа колко много можех да се забавлявам в Америка и колко много любов има към мен от феновете.
– Ще имаш възможността да се състезаваш заедно с Ландо Норис. Какви са ви взаимоотношенията и какво очакваш от споделянето на една кола с него?
– Имам страхотни отношения с него от самото начало на 2017 г., когато Ландо се присъедини към Макларън и ни помогна в работата със симулатора. Той вече тества кола от F1 в Унгария. Имаме близки контакти. Мисля, че ще бъде страхотно и за двамата да споделяме една кола. Той е страхотен талант и е важен за Макларън. Ландо има всичко нужно, за да има успех в бъдеще.
– Може ли да ни разкажеш как се стигна до идеята да караш в това състезание и как те бе реализирана?
– Приоритет за мен бе да взема решение дали ще остана в Макларън. Това бе първото нещо, което свършихме. След това попитах Зак Браун за възможността да участваме на състезанието в Дайтона, като имах интерес към него. Знам, че той споделя моето виждане за моторния спорт, което е много широко, и че можем да използваме различните възможности, които биха били от ползва за Макларън като отбор, като име, като бранд, а също и за мен. След само два дни ние постигнахме съгласие по всички въпроси.
Освен това имам много добър приятел – Антонио Гарсия, който се състезава за Шевроле от много години и той стана шампион в GT категорията за 2017 г. Говорих с него и го разпитах как е на Дайтона и как е било състезанието там.
– Защо реши да се състезаваш точно в 24-те часа на Дайтона?
– Обичам състезанията. Аз съм пилот и харесвам да се състезавам всеки уикенд. Щастлив съм да комбинирам някои емблематични състезания с тези от Формула 1. Искам да съм най-добрият пилот в света. Да карам в 500-те мили на Индианаполис и в Дайтона за по-малко от 1 година е страхотно. За мен лично е важно да приема тези нови предизвикателства.
За да се развиваш като пилот, ти трябва да се изправяш пред предизвикателства и да излезеш от зоната си на комфорт. Надявам се, че ще се справим добре , но аз ще се забавлявам каквото и да се случва. Ще трябва да науча много неща от нулата. Но не отивам там просто да участвам, а като на всяко друго състезание – да победя.