Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо е заедно с колегите си от Ферари в зимния курорт Мадона ди Кампильо, където разясни пред представители на медиите възгледите си по редица въпроси.
За промените в правилата:
– Пилотите определено ще се справят по-трудно с промените (настъпили вследствие измененията на правилата – б.р.), тъй като ще ни се налага да извършваме повече операции. KERS се връща, ще имаме подвижно задно крило, въпреки че предното вече няма да може да се мърда. Ще трябва да намерим начин за адаптиране, да открием правилните начини за действие, за да не се губи концентрацията при каране. Симулаторът ни помага много в това отношение, позволява ни да тренираме сериозно.
– Дали промените ще помогнат за изпреварванията? Надявам се. В продължение на години правилата се променят именно с тази цел, но не винаги са проработвали. Стискаме палци, но според мен KERS и задното крило ще са достатъчни за вдигане на скоростта толкова, че да задминеш болида, с който се бориш. Промените са резултат от работата на техническата работна група и вярвам, че ще помогнат. Дали ще трябва да сме по-агресивни? Зависи от ситуацията: ако ти трябва едно място, за да спечелиш титлата, то не би имало нужда. Иначе квалификацията, стартът и първият завой ще останат решаващи моменти, но е рано за истински прогнози.
За гумите на Пирели, след като участва в първите тестове с тях в Абу Даби след финала на сезон 2010 г.:
– Първото усещане [за гумите] е позитивно. Но ще знаем повече при следващите изпитания, които ще са безкрайно интересни. Със сигурност ще трябва малко да променя стила си на каране. Неизвестното са гумите за мокро, но все още не сме имали шанс да ги изпробваме.
За физическата подготовка във връзка с връщането на KERS:
– Все още не съм свалил тегло, тъй като миналата седмица спрях тренировката заради леко мускулно разтежение. На старта на шампионата вероятно ще има по-сериозна разлика в килограмите. Тази година ще трябва да обръщаме още по-голямо внимание на физиката си и умствената подготовка заради [дължината на] календара. Ще има изтощаващи пътувания като Австралия-Малайзия-Китай, като последните две са едно след друго. Ако пристигнеш в Малайзия на 80% от капацитета си, рискуваш седмица по-късно да си на 50%.
За съотборника си Фелипе Маса:
– Имам отлична връзка с Фелипе – по-добра, отколкото хората виждат отвън. Тази седмица караме ски заедно, вечер играем покер, а това говори много. Вършим всичко като съотборници и професионалисти, а и имаме нужда един от друг. През 15-те дни предсезонни тестове например ще си поделим работата. Всеки от нас ще даде 100% от себе си, за да помогне на отбора да развие автомобила, като ще започваме или довършваме труда на колегата в зависимост от програмата. На практика ще трябва да сме като един пилот с две отделни тела.