Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин фокусира изцяло вниманието си върху новата задвижваща система

Алпин фокусира изцяло вниманието си върху новата задвижваща система

1028
0
Алпин-Рено
снимка, Алпин

Алпин фокусира изцяло вниманието си върху новата задвижваща система. Това заяви техническият директор на тима Мат Харман. Британският инженер също така добави, че миналогодишният подход при разработването на задвижващия агрегат е бил доста амбициозен. В крайна сметка обаче от Рено не са успели да намалят разликата в представянето спрямо своите съперници поради липса на достатъчно време за развитие на двигателя.

Отделът за двигатели на Алпин във Вири-Шатийон предприе известен риск при създаването на последната задвижваща система. Французите решиха да увеличат производителността на агрегата за сметка на надеждността. Малко след това двигателят беше замразен заради последните правила, наложени от ФИА

Тази стратегия на Алпин се основаваше на предположението, че все пак могат да се правят някакви промени в задвижващите системи. Условието е, че трябва да бъдат свързани само с надеждността.

С напредването на сезон 2023 стана ясно, че двигателят на Алпин [Renaul E-Tech RE23] изостава с близо 30 к.с. спрямо тези на другите производители- Мерцедес, Ферари и Хонда.  Разбира се, от Алпин поискаха да променят това нещо. Френският отбор искаше да получи одобрение за допълнителни часове развойна дейност, които щяха да приведат двигателя в съответствие с конкуренцията за оставащите две години от действащия регламент.

В крайна сметка обаче това нещо не се получи. Затова от Рено се отказаха от тази идея и се съсредоточиха изцяло върху новото поколение двигатели, което ще се използва от 2026 г. нататък. Затова Алпин привлече бивш технически кадър на Мерцедес и Ферари, който ще работи само върху бъдещия силов агрегат. Французите също така приеха, че ще имат известен дефицит спрямо своите съперници през следващите два сезона.

Харман коментира изоставането на двигателя на Алпин спрямо останалите. Той настоя, че работата по шасито не e била възпрепятствана от ограниченията в работата на мотора

„Мисля, че се опитахме. Беше важно да опитваме тези неща. В крайна сметка разполагаме с технологията и възможностите да поставим задвижващия агрегат там, където бихме искали да бъде. Просто времето за развитие на RE22 приключи прекалено бързо“, сподели Харман.

„Бяхме много смели при разработването на този двигател. Да той е малко по-назад от това, което бихме искали да бъдем. Но преди това беше още по-назад. Затова направихме голяма крачка, но просто не успяхме да намалим достатъчно изоставането си“, продължи техническият директор на Алпин.  „Просто не можехме да поемаме повече рискове от това, което направихме. Щеше да е хубаво да го размразим за малко и да направим още няколко неща.“

„Но в края на краищата мисля, че е важно да се отбележи и това, че имаме да правим още един силов агрегат. Това е най-големият фокус за Алпин. Именно там виждаме нашето бъдеще в F1.“

„Мисля, че в крайна сметка всъщност взехме решение да се съсредоточим само върху бъдещето. Ще се занимаваме с този силов агрегат през следващите две години, като се опитаме да премахнем някои от неговите загуби и да направим всичко, което можем да направим в рамките на следващия регламент“, каза още Харман.

Харман също така призна, че екипът на Алпин в Енстън е можел да направи повече по отношение на шасито, за да подобри представянето на болида A523 на писти с бързи завои

„Всички видяхте цифрите и заявихме делтата, която имаме. Не става въпрос само за дефицита на силовия агрегат. Ако още веднъж прегледаме уикенда на Монца и погледнем как се представихме там- това не беше добър уикенд за нас“, обясни техническият директор на Алпин.

„Не очаквахме да бъдем силни там. Знаехме разликата в представянето на силовия агрегат още преди да пристигнем в Италия, но не очаквахме да сме в такава позиция.“

„Това подсказва, че просто не направихме достатъчно от страна на шасито, за да допълним силовия агрегат и да извлечем най-доброто от него. Това е нещо, което всъщност поправихме за уикенда в Лас Вегас.“

„Разбира се, трябва да направим някои компромиси и да оптимизираме отново автомобила си в други области. Мисля, че има много неща, които можем да направим. В крайна сметка не вярва, че направихме достатъчно на някои от пистите, където доминираше мощността на силовия агрегат’, завърши Мат Харман.