Алпин и Хаас са отборите, които досега са направили промени по задните си крила във връзка с последната техническа директива на ФИА. В Австралия федерацията наблюдава поведението на задните крила вследствие на запитване от страна на Ред Бул за уточнение използването на определени системи. Новите изисквания влязоха в сила веднага – още за този уикенд в Китай. За Шанхай ФИА даде на F1 екипите минимален толеранс. Той обаче ще изчезне за следващия старт, който е в Япония в началото на април.
За промените по задните крила се заговори по време на единствената тренировка през уикенда за Гран при на Китай. След това състезателният директор на Алпин Дейв Грийнууд потвърди, че тимът от Енстън е предприел действия, за да изпълни изискванията на федерацията
„Наложи се да свършим малко работа във фабриката, за да сме изрядни тук. Но според мен това е сравнително нормално в подобни ситуации, когато правило или допуски за огъване се променят. Трябва и да се провери всичко, за да сме сигурни, че отговаряме на изискванията. Няма да навлизам в подробности относно промените. Но да, бе необходима допълнителна работа, за да сме изрядни. Свършихме я и сега всичко е наред“, обясни състезателният директор на Алпин.
От Хаас също са работили по задното си крило, за да отговарят на правилата. Един от техническите шефове на Макларън – Нийл Хъдли – пък бе категоричен, че други тимове са имали по-крайни варианти на обсъжданите системи. Вниманието по време на предсезонните тестове бе съсредоточено от техническия директор на Ред Бул Пиер Ваше върху екипа от Уокинг и Ферари.
„Проверяваха ни в Мелбърн. Избраното от ФИА ново натоварване няма абсолютно никакви последствия за нас“, коментира ръководителят на инженерния екип на Макларън
„Представянето ни не би трябвало да е различно. Би било сериозно предизвикателство да се прави ново задно крило. Затова имаме късмет, че сме в настоящата си позиция и не трябва да правим никакви промени. Не знам как други отбори са успели. Може би е имало възможни промени в настройките, които са могли да направят, неизискващи нов компонент. Или се е наложило да произведат нещо страшно бързо и да го докарат дотук, за да са легални“, продължи инженерът от Макларън.
„Ако разгледате записи и някои кадри от тестовете, то ще видите, че има отбори, които експлоатираха много по-сериозно отварянето на слота от нас. Така че не, не мисля, че нашето крило е предизвикало достатъчно интерес у ФИА, за да предприемат каквото и да е“, заяви още Хъдли.
Ландо Норис и Шарл Льоклер също казаха, че в Макларън и Ферари нищо няма да променят.
View this post on Instagram