Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин напълно подкрепя правилата за 2026 г.

Алпин напълно подкрепя правилата за 2026 г.

595
0
Алпин F1
снимка: Алпин

Алпин напълно подкрепя правилата за 2026 г. Според Оливър Оукс, новите турбо-хибридни агрегати са „правилното решение“ за бъдещето на F1. Британецът също така определи темата за връщането на V10 двигателите като „разсейване.“

Следващата година влизат в сила нови технически правила. Според тях автомобилите ще използват активна аеродинамика и ще намалят своето тегло и размери. В същото време ще има и нови задвижващи системи с много по-голяма електрическа част. Планът е разпределението на мощността между двигателя с вътрешно горене и хибридния модул да бъде около 50/50.

През последните седмици се появи информация, че F1 и ФИА обмислят да съкратят цикъла на следващите силови агрегати, след което да се върнат към V10. Темата беше обсъдена по време на среща, провела се миналата седмица. По време на нея Мохамед бин Сулайем събра представители на всички настоящи и бъдещи производители на двигатели в F1.

След края на срещата стана ясно, че F1 ще продължи да се придържа към правилата за 2026 г. и замразява разговорите за V10 двигателите. Предполага се, че Мерцедес, Ауди и Хонда са гласували в полза на новите хибридни агрегати. Така Формула 1 ще продължи да върви към все по-сериозна електрификация и едва ли ще върне V10 моторите в близко бъдеще

Шефът на Алпин Оливър Оукс изказа мнението си по тази тема. Според него, запазването на турбо-хибридните агрегати е „правилният избор“ за бъдещето на спорта.

„За нас като отбор е доста очевидно. Ние сме щастливи, че всичко е изяснено и сега всичко е насочено към 2026 г.“, каза Оукс. „Мисля, че през последните няколко седмици имаше малко разсейване с разни неща, които се казваха. Сега вече знаем къде сме и трябва да продължим това, което правим.“

„За нас е добре, че по тези правила се работи от доста дълго време. Смятам, че производителите на агрегати са направили много инвестиции. Затова определено смятам, че запазването на правилника е правилното решение“, добави шефът на Алпин.

Дискусиите за бъдещите двигатели в F1 ще продължат. Не се изключва световният шампионат отново да премине към атмосферни агрегати след края на настоящото десетилетие. За последно тези двигатели се използваха през сезон 2013. В същото време Оукс призна, че в Алпин са отворени за разговори за това как биха могли да изглеждат агрегатите от 2031 г. нататък.

„Хубаво е, че се обсъжда и бъдещето. За нас има два аспекта: искаме да знаем какво се случва от страна на шасито, но от страна на задвижващите системи се доверяваме на Мерцедес, с  които си партнираме от 2026 г. Надявам, че те също ще се развивам по правилния начин“, заключи Оливър Оукс.

Сезон 2025 е последният, в който Алпин ще използва собствен двигател. Френският производител прекрати проекта за 2026-та, по който работеше в продължение на няколко години. Решението е продиктувано от желанието за намаляване на разходите и постигането на по-големи успехи след влизането на новите правила. Не се изключва Алпин да се бори за по-предни позиции, особено ако разполага с по-силен двигател. В момента екипът има известни ограничения заради по-ниската мощност на агрегата на Рено.