Алпин не подкрепя евентуална промяна в правилата за новите задвижващи системи. Според Отмар Шафнауер, френският производител е доволен от настоящите разпоредби, които влизат в сила през 2026 г. и не подкрепя исканията на някои от своите съперници.
През последните седмици някои производители посочиха, че правилата за двигателите може би трябва да бъдат преразгледани. Според тях, трябва обърне специално внимание на сегашното съотношение 50:50 между двигателя с вътрешно горене и електрическата част
Кристиан Хорнер се изказа особено остро по този въпрос. Шефът на Ред Бул заяви, че пилотите ще трябва да сменят двигателите си на правите. Хорнер също така изрази опасенията си, че следващият набор от спортни правила може да създаде „технически Франкенщайн“ в F1. Това е комбинация между характеристики на шасито и задвижващия агрегат, която може да подкопае представянето на пистата. Неговият колега от Мерцедес Тото Волф заяви, че Хорнер иска промени заради проблемите в Ред Бул Пауъртрейнс. Австрийската компания работи върху новото задвижване заедно с Форд. Американският производител отговаря най-вече за електрическата част от агрегата.
Междувременно Фредерик Васьор заяви, че от Ферари са отворен за обсъждане на промени. Той добави, че една промяна от 5% в разпределението на електрическата и електрическата енергия може да доведе до голяма разлика в представянето. Васьор също така настоя, че е необходима повече информация за правилата за шаситата, преди да се вземат каквито и да било решения.
Междувременно Шафнауер също коментира този казус. Шефът на Алпин каза, казва, че французите са доволни от първоначално договорените правила
„Говорихме с момчетата от отдела за задвижване и им казахме, че искаме да го запазим в същия вид“, сподели Шафнауер.
„Сега не го следя задълбочено и не съм участвал в преговорите и причините за това. Все пак зададох някои въпроси. Да, ние сме щастливи да запазим правилата в този вид. Затова предполагам, че е малко вероятно да се направят някакви промени по този въпрос“, добави шефът на Алпин.
Шафнауер омаловажи казаното от Хорнер за „автомобилите Франкенщайн“.
„Все още не сме стигнали толкова далеч и не сме определили какви ще бъдат шаситата. Надявам се, че това няма да бъде „технически Франкенщайн“.
„Спомням си, че участвах във всички срещи за определяне на сегашните правила. По време на тях всички, включително и аз, казваха, че всички състезания ще бъдат ужасни, всички коли ще изглеждат по един и същи начин и че това вече няма да е F1 и т.н. Това обаче още не се е случило. Честно казано е трудно да се предскаже бъдещето, особено когато не са определени правилата за [шасито]. Надяваме се, че ще успеем да стигнем дотам в най-скоро време“, обясни шефът на Алпин.
Хорнер отново опита да подразни другите производители в F1. Британецът заяви, че от Ред Бул Пауъртрейнс вече са по-напред в развитието си и по този начин са открили по-рано някои проблеми.
Шафнауер обаче е скептично настроен и не вярва на твърденията на Хорнер. Шефът на Алпин все пак признава, че е невъзможно да се разбере докъде са стигнали другите в своята научноизследователска и развойна дейност.
„Това е едно от тези неща, за които трябва да имате перфектна информация, за да можете да сравните тези две неща. Аз не го правя. Знам къде се намираме, но нямам представа къде са останалите. Преди това съм работил в други производители на двигатели. Затова само да си представя какво са направили от Хонда, след като са решили, че ще участват в спорта. В този случай бих се изненадал от сериозния напредък на Ред Бул“, завърши Отмар Шафнауер.
The 𝘱𝘦𝘳𝘧𝘦𝘤𝘵 view 😍#Alpine pic.twitter.com/njMgmztumA
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 12, 2023