Алпин планира голям пакет с актуализации преди началото на лятната пауза. Това заяви Отмар Шафнауер. Румънско-американският специалист потвърди, че френският отбор ще използва чисто нов под по време на спринтовия уикенд на Спа.
Алпин постигна известен напредък след критиките от страна на главния изпълнителен директор Лоран Роси. Базираният в Енстън екип вкара два автомобила в точките в Маями, Монако и Испания. Това позволи на Алпин да се затвърди на петото място при конструкторите
Френският отбор направи известна крачка назад в последните два старта. В Канада само Естебан Окон намери място в топ 10, докато Пиер Гасли имаше проблем в квалификацията. В Австрия екипът отново не показа кой знае каква скорост.
Миналия уикенд в Силвърстоун Алпин преживя истински кошмар. Първо Окон отпадна заради технически проблем в неговия болид. В края на състезанието пък Гасли имаше контакт с Ланс Строл, в резултат на който получи повреда в окачването и също отпадна. Така френският отбор загуби петото място конструкторите от Макларън. Отборът от Уокинг показа отлично темпо в домашната си Гран при и си тръгна с 30 точки от Силвърстоун.
Алпин представи някои подобрения в Силвърстоун, които обаче така и не помогнаха за постигане на желания напредък. Шафнауер потвърди, че тимът ще има някои малки новости в Унгария. Те ще бъдат последвани от по-голям ъпгрейд в Белгия, който включва чисто нов под.
„Подобренията от началото на годината проработиха доста добре. Сега ни предстои още едно значително подобрение преди лятната пауза“, сподели Шафнауер. „Надявам се, че това също ще помогне, защото колебанието на относителната конкурентоспособност прави такива неща. Така че, да, очаквам с нетърпение следващите два уикенда.“
„В Унгария ще имаме подобрение, което не е толкова голямо. След това ще разполагаме с нов под в Спа. Ако съберем всичко това и то е добавено, тогава смятам, че трябва да вървим добре“, добави шефът на Алпин.
Шафнауер подчерта, че Алпин все още разполага с възможности в рамките на лимита на разходите, за да достави нови части на пистата през следващите месеци
„От гледна точка на горната граница на разходите разполагаме с някои възможности. От гледна точка на ATR [ограниченията за аеродинамични тестове] трябва да решим какъв компромис да направим с автомобила от 24-та година в сравнение с този от тази година.“
„Това ще бъде стратегическо решение за това какво ще продължим да правим. Но мога да потвърдя, че повечето ни усилия са насочени към автомобила от 23-та година, а не към този за догодина“, добави шефът на Алпин.
Шафнауер също така подчерта, че предпочита да продължи да подобрява настоящия автомобил, тъй като за 2024 г. Той посочи, че промени в правилата. По този начин работата за следващия сезон може да се приложи по-рано, особено ако има смисъл от бързото внедряване на частите на пистата.
„Аз лично винаги съм за това да подобряваме автомобила, доколкото е възможно. Въпросът е какво ще извлечем от последния ъпгрейд и каква производителност можем да използваме?“
„Не можете да отговорите, докато не преминете през процеса на CFD и аеродинамиката отново и отново, за да направите експерименти и да видите какво ще откриете. Едва след това определете кога ще се появят тези подобрения. Затова е много трудно да се предвиди, ако не сте преминали през тези цикли. Но самият аз подкрепям идеята да продължим да се усъвършенстваме.“
Според Шафнауер, ограничаващият фактор за Алпин не е бюджетът за изработване на частите, а способността да се въведат навреме, за да окажат влияние през последните няколко състезания от сезона
„Времето лети доста бързо. Има ограничен период между откриването на перфектната част в тунела и пренасянето й в автомобила. Ако си кажете, че последното ви състезание е в края на ноември, ще се върнете осем седмици назад и тогава ще трябва да си кажете: „О, ето го моят момент.“ Може би ще го взема за едно състезание. Заслужава ли си? Все пак едно състезание няма да ви помогне да подобрите класирането си.“
„Не е трудно да разберете защо сте спрели да се развивате, защото каквото и развитие да намерите, то ще се появи в автомобила по Коледа, особено когато спрете да се състезавате. Едва когато се върнете, става ясно кога точно трябва да започнете да се развивате“, завърши шефът на Алпин.
Hopping in for the weekend 🙌#Alpine pic.twitter.com/4YaX3rmZYV
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) July 14, 2023