Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин: Подходът към A524 е агресивен, но и целенасочен

Алпин: Подходът към A524 е агресивен, но и целенасочен

1538
0
Алпин А524
снимка, Алпин

Алпин представи автомобила си за сезон 2024 в F1. Според техническия директор Мат Харман, френският отбор е заложил на един наистина агресивен, но целенасочен подход. В същото време Естебан Окон и Пиер Гасли разкриха какви са очакванията за предстоящата кампания в F1.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team)

Премиерата на новия болид на Алпин се състоя в Енстън. На нея присъстваха както Харман, така и ръководителят на отбора Бруно Фамен. Сред главните герои бяха още титулярните пилоти Пиер Гасли и Естебан Окон, както и тестовият и резервен пилот Джак Дуън

За разлика от някои отбори, Алпин представи реалния си автомобил, а не само цветовата схема. Освен болидът от F1, французите показаха и прототипа си в WEC A424. По този начин Алпин има заводски програми в двата най-силни и конкурентни шампионата под шапката на ФИА.

Алпин направи фундаментална промяна във философията на на автомобила. Тя е продиктувана от необходимостта да се настигнат отбори като Астън Мартин и Макларън. Двата британския тима направиха огромна крачка напред през 2023 г. и изпревариха с лекота Алпин.

Този агресивен подход подчертава амбицията на отбора да възстанови своята конкурентоспособност и отново да се бори за места в по-предната част на колоната.

Алпин ще направи кратък шейкдаун на 20 февруари в Бахрейн Това ще бъде първата възможност за Окон и Гасли да седнат зад волана на A524. После двамата ще се включат в официалните предсезонни тестове на пистата в Сахир.

Френският отбор направи много структурни промени миналата година. В момента ръководител на Алпин в F1 е Бруно Фамен. Той ще продължи да изпълнява тази роля до друго нареждане. Фамен е готов да „разгърне всичко“ на пистата в F1 и WEC.

„Това е страхотен момент за Алпин Моторспорт да се съберем и да представим официално програмите си за сезон 2024“, сподели Фамен.

„Със сигурност е уникален момент да имаме в една зала автомобила A524 от F1, хиперавтомобила A424 заедно с всички пилоти. Тези два проекта се подготвят за това, което несъмнено ще бъде натоварена и интензивна 2024 година.“

„Да видим и двата реални автомобила тук днес е доказателство за цялата упорита работа, извършвана зад кулисите на нашите заводи от хилядите ни талантливи служители в Обединеното кралство и във Франция. Следващият етап от нашето пътешествие е разгръщането на всичко на пистата. Искаме да приложим оперативно съвършенство във всички области и налагането на по-голяма динамика и мислене от всички наши екипи. Всички ние с нетърпение очакваме да продължим усилената работа, за да донесем успех на Алпин“, добави ръководителят на Алпин.

Техническият директор на Алпин Мат Харман обясни защо тимът е решил да предприеме толкова агресивен подход при разработването на A524

„Подходът към A524 е агресивен, но и целенасочен. Ние създаваме по-широк обхват за добавяне на производителност към автомобила“, заяви Харман.

„Ние наистина се съсредоточихме върху научването на нови неща и реагирането, а не върху резултатите. Проектът беше смел. В него се съсредоточихме върху реализирането на концепции, които целим да добавим към автомобила“, продължи техническият директор на Алпин. „Изградихме силна платформа, за да добавим производителност, когато можем. Също така си поставихме цели за постигането им. Докарахме някои елементи до предела, а в някои случаи и отвъд него.

„Всичко това е в съответствие с нашия подход и е точно това, което сме си поставили за цел да постигнем, за да напреднем с този проект до най-доброто възможно ниво“, каза още Харман.

Същевременно Окон и Гасли разкриха какво очакват от A524. Двамата се надяват да направят крачка напред и да се борят за по-предни позиции и подиуми.

„Само себе си се разбира, че съм изключително развълнуван за сезона. Нямам търпение да се кача отново в колата и да се състезавам. Този период от годината е вълнуващ, тъй като в него виждаме какво е създал отборът“, сподели Окон.

„Виждал съм чертежи, бил съм на симулатора, но очевидно все още не съм виждал или опитвал пълния автомобил. Това ще почака до шейкдауна. Все пак е хубав момент за екипа, тъй като това е кулминацията на хиляди часове упорита работа. За мен като пилот това е моментът, в който се качвам в нов автомобил за първи път и пускам ограничителя на питлейна. Този момент вече е близо. Наистина нямам търпение да започна работа“, добави пилотът на Алпин.

„Бих казал, че сега съм на много по-добро място, отколкото преди 12 месеца. Познавам точно всички хора, с които работя. Знам всички процеси и как да извлека най-доброто от хората около мен и от себе си“, заяви Гасли.

„Хубаво е да има приемственост и да се надгражда върху основите, които създадохме миналата година. Чувствам се уверен с екипа, който имам около себе си. Всички ние се развивахме през последната година. Сега съм уверен, че мога да атакувам веднага и да използвам максимално потенциала на отбора“, добави пилотът на Алпин.