Начало Други Алпин спечели първия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост

Алпин спечели първия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост

328
0
Алпин А480
снимка, Алпин

Алпин спечели първия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост (WEC). Френският тим записа успех в състезанието 1000 мили на Себринг. Надпреварата в американския щат Флорида бе прекъсвана три пъти поради тежък инцидент и гръмотевична буря. Това бе първи успех за Алпин в този световен шампионат на ФИА.

Планираната осемчасова надпревара завърши с неуспех, тъй като около един час преди финала в района на пистата се появиха неблагоприятни метеорологични условия.

Автомобилът LMP1 на Алпин с номер 36 на Алпин A480-Gibson, доминираше в състезанието. Пилотите на екипа бяха Никола Лапиер, Mатю Ваксивиер и Андре Неграо. Бившият прототип на Rebellion постоянно изпреварваше съперниците си от класа на хиперавтомобилите Тойота и Гликенхаус, както и автомобилите от LMP2.

Първият червен флаг дойде след тежка катастрофа на Хосе Мария Лопес. Аржентинецът караше с Тойота 7, когато катастрофира на завой 15, след като имаше контакт с автомобил на Порше от клас GTE-AM, което доведе до спукана гума и удар в предпазните заграждения на пистата Себринг. Заради това състезанието бе спряно за половин час. За щастие трикратният шампион в WTCC и бивш пилот от Формула Е се отърва без никакви наранявания.

В този момент Toйота номер 8 поведе, но трябваше да поеме по аварийната линия, за да избегне изчерпването на горивото в своя резервоар. Обиколка по-късно японският хиперавтомобил влезе в бокса за ново зареждане и смяна на гуми.

При подновяването на състезанието Алпин поведе с една обиколка пред единствения автомобил на Гликенхаус. Другата Тойота се върна на трето място след минаването си през бокса. Малко преди само рестарт, Райън Брискоу от тима на Гликенхаус мина покрай автомобила на Корвет GTE Pro преди и получи наказание.

Около два часа преди финала на състезанието отново бяха развети червени флагове. Този път причината бе влошаващите се атмосферни условия на пистата Себринг. Въпреки това на трасето така и не заваля дъжд. Състезанието трябваше да започне отново с 36-минутно каране до финала, но със заплаха от превалявания. След по-нататъшна гръмотевична активност, всички на пистата  се подготвяха за рестартиране.

В крайна сметка бе засечена нова мълния, която принуди надпреварата да приключи преждевременно. По този начин Алпин спечели 1000-та мили на Себринг с екипаж Никола Лапиер, Mатю Ваксивиер и Андре Неграо. На второ място финишира Тойота номер 8, карана от Себастиен Буеми, Брендън Хартли и Рио Хиракава. Последното място на подиума отиде при автомобила на Гликенхаус с пилоти Райън Брискоу, Оливие Пла и Ромейн Дюма. 

В следващия клас LMP2 спечели екипът на Юнайтед Аутоспортс с пилоти Пол ди Реста, Оливър Джарвис и Джошуа Пиърсън. Второто място отиде при прототипа на WRT с екипаж Робин Фрийнс, Рене Раст и Шон Гелаел. Автомобилът на Realteam by WRT, в който участваха Фердинанд Хабсбург, Норман Нато и Руи Андраде, първоначално отпадна от третото място след спешен пит стоп зад колата за сигурност след втория червен флаг. В крайна сметка екипът получи последното място на подиума при корекция на резултатите.

Порше успя да се пребори с Корвет в GTE Pro

Заводският отбор на Порше 92 на Кевин Естре и Майкъл Кристенсен доминираше през целия уикенд. Германците спечелиха в клас GTE Pro с преднина от 1.4 сек. пред американския отбор на Корвет, пилоти на който бяха Томи Милнър и Ник Танди. 

След интересна битка между Порше и Корвет в първите часове, по време на която и двата 911 RSR-19 бяха наказани за нарушение на стартовата линия, автомобилът на Естре изпревари единствения американски автомобил на пистата Себринг.

Междувременно Порше 91 на Джанмария Бруни и Ричард Лиц искаше да направи победата на Порше двойна. За съжаление заклещена задна лява гайка попречи на втория немски автомобил, който в крайна сметка остана трети.

Двойката 488 GTE Evos на Ферари финишира на четвърто и пето място, като автомобил 51 на Алесандро Пиер Гуиди и Джеймс Каладо изпревари машина 52 на Мигел Молина и Антонио Фуоко.

В GTE Am Астън Мартин зае първите две места, като отборът на NorthWest AMR на Дейвид Питард, Ники Тийм и Пол Дала Лана спечели пред автомобила TF Sport, пилотиран Марко Сьоренсен, Бен Кийтинг и Флориан Латор. Третото място остана за Порше 56 на Team Project 1.