Алпин е много близо до вземане на решението дали ще продължи разработването на собствен двигател или ще стане клиентски отбор на друг производител. Според Лука де Мео, френският тим ще обяви плановете си до „няколко седмици.“ Той също така потвърди, че Алпин може да използва задвижващи системи на Мерцедес от 2026 г. нататък.
Алпин трябва да окончателно решение за двигателя през 2026 г. след по-малко от месец. В момента висшето ръководство на Рено продължава да оценява проекта за двигател в F1.
Рено започна процеса на разработване на новия задвижващ агрегат, който ще се използва от 2026 г. Той предвижда почти равномерно разпределение на мощността между двигателя с вътрешно горене и хибридната система.
Слуховете за прекратяване на програмата за задвижващи системи в F1 се появиха преди няколко месеца. Бруно Фамен също намекна, че Алпин обмисля да се откаже от двигателя на Рено и да използва такъв на друг производител. Френският инженер отбеляза, че персоналът ще бъде пренасочен към другите проекти на Алпин и Рено Груп
Планът за прекратяване на проекта за 2026 г. не се хареса на служителите във Вири-Шатийон. Някои от тях дори протестираха по време на Гран при на Италия и изразиха недоволството си публично. Други пък стачкуваха в департамента за двигатели, разположен във Франция.
Неотдавна главният изпълнителен директор на Рено Груп Лука де Мео даде интервю за Мотоспорт. В него той заяви, че продължава да обмисля идеята за превръщането на Алпин в клиентски отбор. Де Мео предположи, че най-вероятният доставчик на задвижващи агрегати за тима ще бъде Мерцедес.
„Разполагаме с четири или пет седмици, за да определим ситуацията в борда. Анализираме как да подходим към F1 от 2026 г. нататък, за да бъдем по-конкурентоспособни. Оценяваме всяка възможност“, сподели Де Мео.
„Идеята за преминаване към двигатели на Мерцедес е на масата. Мога обаче да ви уверя, че все още няма направен избор“, добави CEO-то на Рено Груп.
Де Мео знае, че разходите на един заводски отбор са много по-големи отколкото на клиентски. Въпреки това той заяви, че негативните последици от маркетингова гледна точка – Рено да изостави собствения си проект за двигател, за да използва на производител – ще бъдат фактор при вземането на окончателното решение
Неотдавна служители на Алпин във Вири публикуваха данни за проекта за двигател за 2026 г. до момента. Според тях, данните са обещаващи и че вече са на път да постигнат целите си.
„Ако направим чисто финансов анализ на това колко струва да се направи собствен силов агрегат за 2026 г. и колко може да се спести с клиентски двигател, разликата става огромна“, каза де Мео.
„Който и да погледне числата, може само да усети каква може да е възможността да се влезе в новите правила на F1 с по-конкурентен, но по-евтин проект. След като казах това, бих добавил, че предложението е на масата, но няма решение на борда. Това е един от аспектите, които се обсъждат заедно с много други важни точки за това как ще подходим към F1 в бъдеще.“
„Тук влизат в действие толкова много други фактори, които ще доведат до решението: какво мисли маркетингoвия отдел? Какви биха били негативните последици от този избор спрямо огромните финансови икономии?“
„Това е финансовата картина. Тя трябва да бъде съпоставена с всичко останало. Стремежът е да се изгради конкурентен проект и затова в избора са включени много фактори, които ще трябва да се претеглят много внимателно“, каза още Де Мео.
Накрая CEO-то на Рено отново даде да се разбере, че Алпин не се продава. Състезателният отбор в F1 ще продължи да бъде собственост на Рено, докато в базата във Вири ще бъдат реализирани нови проекти.
„Ние не продаваме нищо. Във Вири-Шатийон има способни и подготвени хора, които работят не само по двигателя за F1. Започнали сме важни иновативни проекти не само в моторните спортове. Трябва да запазим спокойствие, за да можем да стигнем до най-добрия избор“, заключи Лука де Мео.
Back to the flyaways next week ✈️ pic.twitter.com/oENzrlyp7h
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) September 8, 2024