Алпин удържа победата в 6-те часа на Монца. Легендарната италианска писта бе домакин на четвъртия кръг от сезон 2022 в световния шампионат за издръжливост (WEC). Френският екип не допусна да бъде изпреварен от единия автомобил на Тойота във финалната фаза на надпреварата.
Това бе втори успех от началото на тазгодишната кампания за автомобил №36 с екипаж Никола Лапиер/Андре Неграо/Матю Ваксивиер. Второто място бе за Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава. Последната позиция на подиума бе заето от Тойота №7, карана от Хосе Мария Лопес/Майк Конуей/Камуи Кобаяши.
P1! What a race it was. Mega job from the whole team, the drivers and the guys in the box. Thank you all! 🏆#AlpineEnduranceTeam #6HMonza pic.twitter.com/KOrisUQj8U
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) July 10, 2022
След старта на състезанието Гликенхаус поведе след като спечели вчерашната квалификация. Американският хиперавтомобил №708 с екипаж Ромейн Дюма/Пипо Дерани/Оливие Пла. Надпреварата на Монца бе дебют за новия прототип Пежо 9Х8. Френският производител се завърна в състезанията за издръжливост след повече от 10-годишно отсъствие.
😍😍😍 @peugeotsport #WEC #6HMonza @Peugeot pic.twitter.com/D44i2xnCNc
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
След изминаване на 1/3 от 6-те часа на Монца, Гликенхаус продължаваше да води пред Тойота и Алпин, които водеха епична битка за местата на подиума. Същевременно и двата прототипа на Пежо имаха проблеми с издръжливостта и натрупаха значително изоставане.
Glickenhaus take control of first two hours of race as Romain Dumas leads from pole position and is able to open up a 35-second gap before handing over to Pipo Derani.#WEC #6HMonza @Glickenhaus @motul pic.twitter.com/a3FS1uHsPU
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
Малко преди преполовяването на надпреварата на Монца се появи кола за сигурност заради инцидент с автомобил от категорията GTE Am, каран от Енрике Чавес Пилотът на TF Спорт Астън Мартин претърпя тежка катастрофа на шикана Варианте Роджия. Португалецът веднага бе откаран в близкия медицински център, където не бяха установени травми.
We are all happy to see Henrique Chaves able to step out of his TF Sport Aston Martin after this dramatic crash at Variante Roggia.#WEC #6HMonza @OfficialTFSport pic.twitter.com/vYqiXRgTvi
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
След рестарта на състезанието на Монца, Гликенхаус поведе пред двата хиперавтомобила на Тойота и този на Алпин. Последните две позиции във висшия клас на WEC бяха заети от Пежо, които продължаваха да страдат от различни проблеми. В клас GTE Pro битката бе между Ферари, Порше и Корвет.
3 часа от началото на 6-те часа на Монца започнаха проблемите за Гликенхаус №708. Американският тим получи наказание преминаване през бокса. а после загуби аванс от близо 50 секунди заради колата за сигурност.
По този начин Оливър Пла не разполагаше с много време, за да навакса изоставането си. За съжаление на него и целия екип на Гликенхаус, повреда в турбото го принуди да се оттегли от състезанието.
Technicals problems for the @Glickenhaus 007 LMH which is now in the pits. Gutted. 💔#WEC #6HMonza pic.twitter.com/lfnaiKIhZe
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
Така борбата в челото бе между Тойота и Алпин. Прототипът на френския екип имаше контакт с Тойота №7, който доведе до поражение и спукване на задна дясна гума на автомобила, каран от Кобаяши. Японският състезател трябваше да прекара известно време в бокса, докато механиците поправят неговата Тойота GR010 Hybrid. Случката между двата хиперавтомобила бе определена като състезателен инцидент.
Contact at 300kph between the @SignatechAlpine No.36 and the @TGR_WEC No.7. Oh dear….#WEC #6HMonza pic.twitter.com/2rRo7GRzD8
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
В заключителния етап от 6 часа на Монца, Тойота номер 8 се доближи до Алпин, но нямаше достатъчно време, за да предприеме атака. По този начин френският производител записа втори успех от началото на сезон 2022 в WEC. Подиумът бе допълнен от двата хиперавтомобила на японските им съперници.
Междувременно Пежо все пак успя да стигне до четвъртото място в своя клас благодарение на автомобил №98 с екипаж Густаво Менезес/Лоик Дювал/Джеймс Роситър. Френският производител изостана с 25 обиколки от Алпин. Другият прототип 9Х8, пилотиран от Пол Ди Реста/Жан-Ерик Верн/Микел Йенсен отпадна след като се сблъска с множество технически проблеми.
В клас LMP2 спечели отборът на Realteam by WRT с екипаж Руи Андреаде/Норман Нато/Фердинанд Хабсбург.
Екипът успя да се пребори с Jota №38 на Антонио Феликс да Коща/Роберто Гонзалес/Уил Стивънс. Трети остана екипът на Vector Sport с пилоти Себастиен Бурде/Нико Мюлер/Райън Кълън.
First Ever LMP2 Victory for Realteam by WRT.@NatoNorman @Fhabsburg62 @RuiAndrade99 #WEC #6HMonza @RealteamRacing @followWRT pic.twitter.com/Fa1vrgcCTC
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
При GTE Pro Корвет спечели първа победа за сезон 2022 в WEC
Американският автомобил с екипаж Ник Танди/Томи Милнър се възползва от проблемите на своите съперници от Ферари Порше. В самия край на 6-те часа на Монца, жълтата кола поведе в своя клас след непланирано спиране в бокса и зареждане с гориво на водещото Ферари №52 на AF Corse. В крайна сметка Корвет №64 финишира пред Ферари №52 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина. Третото място бе заето от Ферари №51, пилотирано от Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо.
Memorable Victory for Corvette at Monza.@TommyMilner @NickTandyR #WEC #6HMonza @CorvetteRacing pic.twitter.com/GBbY2397uw
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022
В клас GTE Am триумфира Порше №77 на Демпси-Протон Рейсинг с екипаж Себастиан Прио/Кристиан Райд/Хари Тинкнел. Второто място зае потеглилият от полпозишън екип на Iron Dames Ферари №85 с екипаж Рахел Фрей/Мишел Гатинг/Сара Бови. На трета позиция завърши Порше на Team Project 1 №46 с пилоти Матео Кайроли/Никола Лютвиер/Микел Педерен.
A Faultless Race for Dempsey-Proton Racing.@SebPriaulx
Christian RIED@HarryTincknell #WEC #6HMonza @PorscheRaces pic.twitter.com/6qE8GjjRJc— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) July 10, 2022