Иван Тенчев, Шанхай. Шефът на Макларън в F1 Андреа Стела прогнозира трудно състезание за тима си днес на пистата в Шанхай. Пилотите на отбора Ландо Норис и Оскар Пиастри се подредиха на старта четвърти и пети в квалификацията – пред съперниците си от Ферари. Въпреки това в екипа от Уокинг не вярват, че ще останат пред тях до финала. На срещата си с медиите и тримата бяха доста песимистично настроени относно шансовете си днес.
„Ред Бул вероятно ще може да затвори всички с обиколка“, заяви Ландо Норис
„Мисля, че Ферари-тата няма да са чак бързи, колкото тях, но ще са доста близо, или поне близо. Мисля, че те са извън нашата лига. Във всеки един момент, когато имаха чиста писта пред себе си в спринта, им беше доста лесно да избягат напред. Затова не очаквам нищо изненадващо. Още преди уикенда знаехме, че ще ни е трудно на тази писта и все пак свършихме доста добра работа. С малко гориво и нови гуми проблемите ни се маскират. Но в дългото бягане с много гориво ще ни е много трудно да ги задържим зад нас“, каза още британският пилот на Макларън.
„Нашето състезание ще е с Астън Мартин, вероятно Мерцедес. Те имат близко темпо до нашето. Мисля, че все още можем да направим добро състезание. Можем да се борим за някои добри точки и ако имаме късмет с някои други неща, все още може да бъде добър ден“, допълни Норис.
View this post on Instagram
Пиастри също подкрепи съотборника си, че битка с Ферари ще е почти невъзможна.
„Мисля, че видяхме в спринта, че състезанието може да се окаже малко по-трудно за нас и квалификацията вероятно е нашият връх“, каза австралиецът.
„Ще видим какво можем да направим, но мисля, че може би сме извън играта за големите точки и местата, на които се класирахме в квалификацията. Ще видим колко дълго ще можем да ги задържим в състезанието.“
В типичния си ясен и много пунктуален стил Андреа Стела обясни и в какво се състоят най-големите проблеми за екипа. На първо място е износването на гумите, задните гуми и загубата на скорост вследствие на това
„Пистата всъщност не е чак толкова различна въпреки изненадващото ѝ покритие (разкрито от всички в началото на уикенда) и основното ограничение е претоварването на задната ос“, отбеляза Стела.
„Очевидно е, че Ред Бул и Ферари имат по-добро управление и поддържане на задните гуми. Грейнингът на предните е много по-малък проблем, отколкото се смяташе предварително от мнозина. Това не е чак толкова изненадващо, като се има предвид самият асфалт. Той е близък до този в Бахрейн и Сузука и те се справят по-добре от нас при претоварване на задните гуми. Не мисля обаче, че състезанието ще може да се направи с един стоп. А ние заедно с Астън [Мартин] имаме само по един комплект твърди гуми и това може допълнително да ни ограничи.“
Стела обясни още, че немалка част от подобренията по Макларън, които ще дойдат в Маями, ще са свързани с намаляване износването на задните гуми.
„Новостите ще включват и някои опити за подобряване деградацията на гумите. Ще се опитаме да видим дали можем да направим крачка напред“, продължи Стела
„Но за всички работата е непрекъснат процес на развитие и никога не смяташ, че постигнатото е достатъчно добро, когато става въпрос за поддържане на гумите в правилния работен прозорец. Със сигурност този старт ще бъде интересен от гледна точка на гумите. В Маями пък ще имаме високи температури като миналата година. Пистата ще стане също доста ограничена отзад с много сцепление в завои с ниска скорост и след това ускорение“, добави Стела.