Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Андрети инвестира в обновяване на аеродинамичния тунел на Тойота

Андрети инвестира в обновяване на аеродинамичния тунел на Тойота

951
0
Майкъл Андрети
Майкъл Андрети; снимка: Индикар

Андрети инвестира в обновяване на аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн, Германия. Майкъл Андрети все още не се е отказал от идеята да участва във Формула 1 със свой отбор и продължава да работи в тази посока. Информацията е на racingnews365.com.

Тойота участва във Формула 1 от 2002 до 2009 г., когато се оттегли от спорта вследствие на световна икономическа криза. Японската компания инвестира огромни средства в проекта, но не постигна почти никакъв успех в Гран при. Аеродинамичните тунели – има два – са част от фабриката в Кьолн. Първият работи от 2001 г. с 50% модели. През 2005 г. започва проектът за втория. След оттеглянето на Тойота от F1 цялото съоръжение се използва за други състезателни проекти на компанията. То вече може да работи и с 60% модели.

Специално аеротунелите се дават и под наем на желаещи моторспорт екипи от различни дисциплини. От Макларън например работиха в тръбата на Тойота в продължение на 12 години. Едва от миналия сезон са в собствено съоръжение, което надгради и осъвремени съществуващия тунел в базата на тима в Уокинг.

Андрети в момента основно ползва аеротунела на Тойота с надеждата, че все пак ще успее да влезе във Формула 1

Историята с проекта на Майкъл Андрети е особено щекотлива за Формула 1. ФИА го одобри, но ръководството от страна на Либърти Медия го отхвърли. Основанието бе, че проектът на Андрети нямало да допринесе с нищо за конкуренцията в Гран при. Бе посочено също така, че брандът F1 щял да работи повече за Андрети, отколкото една от най-прочутите фамилии в автомобилния спорт за световния шампионат. В нито един момент не бе обяснено с какво Хаас например допринася за Формула 1 или каква стойност носят имена на отбори като Стейк/Кик F1 Тийм и Виза Кеш Ап РБ.

Въпреки отхвърлянето Майкъл Андрети продължава да работи по проекта си. Той разполага с подкрепата на Дженеръл Мотърс през марката на концерна Кадилак. Обновяването и осъвременяването на аеродинамичния тунел на Тойота е част от проекта.