Андрети Кадилак продължава да се подготвя за участие в F1 през 2025 г. Американският екип очаква ФИА да одобри кандидатурата за влизане в световния шампионат след дългия период на изчакване.
Андрети е най-сериозният кандидат за участие в F1. Компанията неколкократно опита да се включи в световния шампионат през последните няколко години.
Преди няколко месеца Андрети Глобал направи нов опит да влезе в F1. Този път американската компания обедини сили с Кадилак. Това се случи само няколко дни след като президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем отвори вратата за потенциални нови отбори в световния шампионат.
Последният опит на Андрети за влизане в F1 е много по-сериозен. Екипът иска да доведе със себе си Дженерал Моторс (GM). Американската автомобилна корпорация за първи път проявява някакъв интерес към най-високото ниво на моторните спортове. Ако бъде допуснат до участие, екипът на Андрети-Кадилак ще използва задвижващи системи на Рено. След това има вероятност Кадилак да започне производството на собствени агрегати по новите правила, които влизат в сила от 2026 г.
В края на миналия месец стана ясно, че поне 5 отбора са подали кандидатура за участие в F1. Сред тях са както Андрети Кадилак, така и Хайтек, Panthera Team Asia, F1 Equal и др. Плановете на Андрети Кадилак бяха подкрепени от президента на ФИА Мохамед бин Сулайем, но срещнаха сериозна опозиция от Стефано Доменикали и повечето от настоящите екипи на грида
Понастоящем ФИА все още обработва получените заявления и се очаква да се произнесе по тях през следващите седмици. Най-сериозната кандидатура изглежда на Андрети. Американецът си партнира с марката на GM Кадилак. Андрети дори вече е започнал да набира ключови служители за техническия си отдел, включително бившия технически шеф на Рено Ник Честър.
Въпреки че все още няма потвърждение за потенциалното й влизане в F1, Андрети Кадилак усилено се подготвя за участие през сезон 2025.
„Прекарваме много усилия в процеса. Най-трудното е, че се опитваме да се състезаваме през сезон 2025 г. Затова с Андрети работим усилено по дизайна на автомобила за този сезон година“, сподели изпълнителният директор на GM за моторните спортове Ерик Уорън.
„Работим по този въпрос, защото времето тече. Вероятно е било изненадващо за тези, които са прочели заявлението, да видят колко голямо е участието на GM в действителност и къде сме разделили динамиката на автомобила и как я правим днес спрямо това как ще я правим, когато екипът узрее.“
„Ние наистина просто отговорихме на въпросите на ФИА и те трябва да вземат решение на 15 юли. Сега правим всичко възможно, за да се справим с процеса и да проведем дискусии, където можем. Честно казано федерацията е доста формална в смисъл на искания за информация и отговори.“
До момента има шест производителя на оригинално оборудване, които ще се състезават през 2026 г. Това са Мерцедес HPP, Алпин-Рено, Ферари, Хонда, Ауди и Ред Бул Пауъртрейнс Форд. В бъдеще към тях може да се присъедини и Дженерал Моторс. Условието е американците да бъдат допуснати до F1 заедно с Андрети.
Уорън разкри причините, поради които смятам, че проектът за F1 си струва. „От гледна точка на бизнеса, като погледнете растежа на Формула 1 и броя на зрителите, които я гледат и изграждането на Кадилак, то това е естествено съчетание.“
„В борда има много спортисти или хора, които са запознати със спорта. Те имат знания за F1. Всъщност бях развълнуван, защото не мислех, че ще го видя. Това е просто идеалният момент за екипа на Андрети Кадилак. Всичко се събра парче по парче“, завърши Ерик Уорън.
📰: Andretti Cadillac intensifies efforts for potential 2025 F1 entry. General Motors collaborates with Andretti to design the ’25 car, despite awaiting confirmation. FIA decision expected in July. Hard work and formal discussions ongoing as they aim to join the sport and add… pic.twitter.com/ijLWZkm0wm
— F1 Naija 🇳🇬 (@f1_naija) July 6, 2023