Андреа Кими Антонели се завръща в падока на F1 този уикенд. Италианският тийнейджър ще се включи в първата свободна тренировка на пистата в Мексико на мястото на Люис Хамилтън.
Back in an F1 car on a race weekend ✅
Kimi Antonelli will take Lewis Hamilton’s W15 for FP1 in Mexico 👇#F1 #MexicoGP https://t.co/yC6ck2DZYg
— Formula 1 (@F1) October 23, 2024
Антонели направи официалния си дебют в F1 в домашната Гран при на Италия. За нещастие, участието на младия талант приключи след броени минути заради инцидент на завоя Параболика. Така Антонели не натрупа голям пробег и създаде доста работа на механиците на Мерцедес
Инцидентът не попречи на Мерцедес да обяви, че Антонели ще наследи Люис Хамилтън догодина. Припомняме, че още преди старта на сезон 2024 стана ясно, че седемкратният световен шампион ще кара за Ферари от 2025 г. нататък.
Този уикенд Антонели ще получи нова възможност да покара болида на Мерцедес. Италианецът е на разположение на тима, тъй като Формула 2 се намира в пауза, която ще продължи до Катар.
„Очаквам с нетърпение да карам в FP1 и да дам своя принос за добрия старт на отбора този уикенд“, сподели Антонели. „Това е нова писта за мен, за която работих много усилено в симулатора, за да се подготвя най-добре. Надморската височина я прави уникална. Това е предизвикателство, което се радвам да изпитам. Искам да благодаря на екипа, че ми предостави възможност да покажа на какво съм способен“, добави протежето на Мерцедес.
Антонели става поредният млад пилот, който ще се включи в първата свободна тренировка в Мексико. Към него ще се присъединят още Пато О’Уорд (Макларън), Фелипе Другович (Астън Мартин) и Робърт Шварцман (Заубер). Не се изключва да има още отбори, които да предоставят един от автомобилите си на състезатели с малко или никакъв опит.
Il ritorno di Kimi 💚🤍❤
He’ll be driving in FP1 in Mexico and hopping in Lewis’ W15 for the session 👊
Click below to read more 👇
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2024
Този уикенд Мерцедес се насочва към Мексико с доста смесени чувства. Германският производител представи пакет с актуализации в Остин. За съжаление, липсата на достатъчно тренировки не позволи на тима на събере достатъчно информация. Отпадането на Люис Хамилтън в началото на основното състезание допълнително усложни ситуацията за Мерцедес
„След трудния уикенд в Остин имаме възможност да се възстановим в Мексико“, каза Волф. Въпреки проблемите в Остин, австриецът все пак намери позитиви от рейс уикенда,
„Представянето ни в Тексас показа, че автомобилът има присъща ефективност. Нашето предизвикателство е да я извличаме постоянно. Това не е резултат от едно конкретно предизвикателство, а от взаимодействието на автомобила с аеродинамични и механични фактори.“
„Имаме още пет състезания, за да работим върху това. Важно е да го направим не само заради непосредственото ни представяне, но и за да се подготвим по-добре за 2025-та“, добави шефът на Мерцедес.
В Мерцедес се подготвят да карат на една от най-екстремните писти в календара заради огромната надморска височина, на която се намира Мексико Сити.
„Мексико представлява уникално предизвикателство заради голямата надморска височина. Силовият агрегат трябва да работи по-усилено. Същевременно трябва да използваме повече притискаща сила, за да противодействаме на разредения въздух. Това ще ни даде още една възможност да оценим нашия скорошен пакет за обновяване“, заключи Тото Волф.
Мерцедес има общо три победи в Мексико. Тимът от Бракли спечели издания на състезанието през 2016, 2016 и 2019 г. Този уикенд целта на Мерцедес е да запише по-добро представяне в сравнение с Остин и да анализира дали работят последните подобрения в F1 W15.
Looking to get in the #F1ESTA mood before this weekend’s GP? Why not give our latest quiz a Mexi-GO 🎉
Let us know how you get on in the comments below! 🤞
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 23, 2024