Априлия показа новата версия на RS-GP. Италианският производител няма търпение за почне новата кампания в MotoGP и да надгражда успехите, които постигна през миналата година.
Ladies and Gentlemen … the 2023 RS-GP! 🤩
Check out the first images of @AleixEspargaro and Maverick’s challenger for 2023! 👀 👇#SprintingInto2023 | 📸https://t.co/wT8n38XXhn
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 10, 2023
Априлия започва осмата си кампания в MotoGP и втора като самостоятелен заводски екип. Преди това марката работеше заедно с Грезини Рейсинг.
Априлия направи истински пробив през сезон 2022 в MotoGP. Марката от Ноале записа първата си победа в модерната ера на кралския клас на световния шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ. Това се случи благодарение на Алейш Еспаргаро. Опитният испанец триумфира в състезанието за Голямата награда на Аржентина.
Еспаргаро записа още пет подиума и завърши на четвъртото място в генералното класиране за 2022 г. Състезателят на Априлия водеше борба за третото място с Енеа Бастианини до последния кръг във Валенсия, но за съжаление се оттегли малко след старта заради технически проблем
Целта на Априлия за 2023 г. е само една- спечелването на титлите при пилотите и конструкторите. Италианският екип е подобри своя мотор и се надява да бъде реален съперник на Дукати, Ямаха, Хонда и КТМ.
В техническо отношение еволюцията мотора Априлия RS-GP е във всеки един аспект. Двигателят V4 е с увеличена мощност и максималните обороти, като същевременно е запазил изключителните си характеристики. Архитектурата на шасито е преразгледана въз основа на исканията на пилотите. Италианският производител се стреми към повече сцепление и стабилност на RS-GP.
Аеродинамиката запазва всички концепции въведени през 2022 г. Сред тях са извития страничен панел или характерната конфигурация на предното крило, които бяха уникални за MotoGP. Същевременно електрониката на Априлия RS-GP e усъвършенствана благодарение на въвеждането на новия електронен блок за управление на Магнети Марели.
Растежът на Априлия от структурна гледна точка също продължава с пълни темпове. Италианският производител привлече попълнения и промени в своята организация. По този начин състезателният отдел от Ноале упорито следва ангажимента си да се усъвършенства от организационна гледна точка, както и по отношение на технологиите, които RS-GP внася в състезанията.
Тази година Априлия ще разполага с четири мотора на стартовата решетка в MotoGP. Освен двете заводски машини, марката ще предостави още две на клиентския си отбор RNF Рейсинг
„Растежът ни е безспорен, както и бързината, с която се усъвършенствахме. Това е път, който не е случаен. Ние сме по-добра компания от всяка гледна точка“, каза Масимо Ривола.
„Очаквам тази тенденция да продължи и в бъдеще. Сега нашето предизвикателство ще се увеличи с допълнителната отговорност и на сателитния екип. От една страна той ще ни позволи да разполагаме с много повече информация. Но от друга той ще бъде важен стенд за проверка на нашите организационни и аналитични способности. Каква е целта ни? Да се справим по-добре от миналата година“, добави главният изпълнителен директор на Априлия.
Същевременно Алейш Еспаргаро започва седмия си сезон с Априлия. 33-годишният състезател се надява отново да постигне добри резултати и да запише още победи и подиуми.
„Това, че съм с Априлия от толкова дълго време, оказва известно напрежение върху мен, тъй като знам колко важни са резултатите за тази компания. В същото време зрелостта и фактът, че познавам добре хората, с които работя, ми дават известно спокойствие“, сподели Еспаргаро.
„Сезонът 2023 ще започне с много неизвестни. Новият формат със спринтовата надпревара в събота ще изисква още по-голяма подготовка от нас, състезателите. Все още никой не може да оцени реално въздействието на тази промяна. Подготвил съм се по най-добрия начин и съм убеден, че тази година отново ще се забавляваме“, добави пилотът на Априлия.
Еспаргаро отново ще си партнира с Маверик Винялес. 28-годишният състезател записа три подиума с RS-GP през миналата година. Сега Винялес иска да спечели първата си победа с мотор на Априлия
„През 2022 г. научих много неща както за Априлия, така и за себе си. През новия сезон ще можем да приложим на практика всичко, което научихме по време на това обучение. Новият RS-GP веднага ми хареса. Той е подобрен в различни аспекти, като например управлението на ранното отваряне на газта, които са от основно значение за моя стил на каране. Харесва ми и новият формат на уикендите. Ще бъде интересно както за феновете, така и за отборите, които ще имат възможност да се подготвят за неделното състезание с помощта на спринтовата надпревара. Нямам търпение да започна. Почивката беше освежаваща, но сега просто искам да се върна на пистата“, заяви Винялес.
Априлия отново ще разчита и на Лоренцо Савадори. Италианецът ще продължи да бъде в ролята на тестов и резервен пилот на марката. Савадори ще участва с уайлдкард в три старта от сезон 2023 в MotoGP.
„Новият мотор Априлия RS-GP 2023 очевидно е страхотен. Въпреки това мисля, че все още има какво да се подобри. Нашата цел е да продължим да тестваме нови решения. Имаме някои интересни идеи, които трябва да реализираме. Физически съм на 100 % след възстановяването си от различни травми и както винаги ще бъда готов за работа. Кое е голямото подобрение на новата Априлия? Бих казал, че двигателят. Направихме повече от една крачка напред и смятам, че това ще ни помогне в хода на сезона“, каза Савадори.