Аржентина преговаря за завръщане в F1. Вчера делегация от страната се срещна със Стефано Доменикали в Сао Пауло. Двете страни са обсъдили възможността за повторно организиране на старт от F1 в страната. За последно Формула 1 се състезава в Аржентина през 1998 г.
Интересът към F1 в Аржентина се увеличи след дебюта на Франко Колапинто. 21-годишният пилот замени Логан Сарджънт от Гран при на Италия насам. До момента Колапинто направи много силно впечатление, след като спечели точки в едва второто си участие в F1. Аржентинецът също така побеждаваше много по-опитния си съотборник Александър Албон
Колапинто стана първият аржентинец, който участва във Формула 1 от 23 години насам. Той също така е първият пилот от страната, който печели точки от 42 години насам. Последно Карлос Ройтеман стори това през сезон 1982 отново с Уилямс.
Идеята има известен тласък след силното представяне на Колапинто. Това повиши интереса към F1 в родината му. Редица аржентински феновете посетиха стартовете в Остин и Мексико Сити, за да подкрепят своя сънародник. Този уикенд има много привърженици на Колапинто в Сао Пауло.
Всичко това неминуемо съживи идеята за връщане на Гран при на Аржентина. За съжаление, предишните опити за това не се осъществиха поради различни причини. Един от недостатъците беше липсата на аржентински пилот на стартовата решетка, както и липсата на финансиране.
Планът е F1 да се върне на пистата Аутодромо Оскар и Хуан Галвес. За последно трасето в Буенос Айрес приема кръг от световния шампионат от 1995 до 1998 г.
Намерението обаче е да се използва версия на оригиналната и по-дълга писта, която е използвана от 1974 до 1981 г., а не по-краткото и технично трасе от 90-те години. Говори се, че събитието ще бъде подкрепено най-вече от частни инвеститори, а не от централното правителство или това на региона.
„Стефано е страхотен човек и наистина оценяваме много този разговор“, каза Даниел Сиоли пред formu1a.uno. „Той беше много положителен. Това, което Франко прави, не само на пистата, но и извън нея, е страхотно. Ние ще проучим това много внимателно. Ще имаме частни инвестиции.“
Междувременно президентът на Aвтомобилния клуб на Аржентина (ACA) Сесар Карман призна, че ще е необходима много работа, за да може пистата в Буенос Айрес да отговаря на стандарта за F1.
„Стефано беше много любезен с нас“, каза Карман. „Той каза, че много би искал да има още една Гран при в Южна Америка. Ще е необходима много работа от наша страна и трябва да започнем да я вършим. Също така трябва да направим много неща.“
„Трябва да подобрим състезателната писта и приведем в клас 1. Както казах, трябва да направим много неща, но сме много оптимистично настроени. Не искам да давам дати, защото не знам повече. Мисля, че 2027-28 г. са по-реалистични варианти“, добави президентът на ACA.
По отношение на финансовата част, Карман каза следното: „Даниел вече ми каза, че разполага с финансиране от частния сектор. Сегашното правителство казва, че не е необходимо да прави това, което частният сектор може да направи по-добре!“
Карман потвърди, че Колапинто е оказал голямо влияние за краткото време, през което е на стартовата решетка в F1
„Мисля, че много неща се случват благодарение на Франко. Неговите успехи имат разрушителен ефект върху нас, върху Аржентина. Аржентинските фенове са много ентусиазирани от това, че Колапинто отново ще се състезава в Аржентина. Всичко е обединено. Нещата се подреждат. Това е като един сън“, заключи президентът на Автомобилния клуб на Аржентина.
Reunión con Stefano Domenicali, presidente y consejero delegado de la Fórmula 1 y Torben Olsen, el jefe de Desarrollo y Carreras.
Junto al presidente del Automóvil Club Argentino, César Carman, y Felipe Mc Gough, pusimos en marcha el proceso para que vuelva la F1 a la Argentina.… pic.twitter.com/0CHYnYeJIu— Daniel Scioli 🇦🇷 (@danielscioli) November 1, 2024