Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин не успя да достигне до преразглеждане на дисквалификацията

Астън Мартин не успя да достигне до преразглеждане на дисквалификацията

3261
0
Себастиан Фетел, Астън Мартин
Себастиан Фетел, Астън Мартин AMR21, пред Карлос Сакнц, Ферари SF21

Очаквано тимът на Астън Мартин не успя да достигне до преразглеждане на дисквалификацията на Себастиан Фетел от Гран при на Унгария. Преди изслушването пред ФИА в понеделник базираният в Силвърстоун екип се надяваше да накара стюардите на ФИА да разгледат още веднъж отнемането на второто място на германеца. То бе наложено заради по-малко количество гориво, но апелът претърпя неуспех.

Аргументите на Астън Мартин

Астън Мартин се опита да убеди отговорните лица във федерацията, че телеметричните данни от колата показвали как в колата е имало още 1,44 литра, над 300 милилитра, които ФИА успя да изтегли. От отбора се опитаха да докажат, че повреда на горивната система в колата е допринесла за обстоятелствата, както и че гориво не е било изпомпано напълно от резервоара. Екипът  подаде официално обжалване на решението. Но на виртуалното изслушване ФИА отхвърли искането за преразглеждане на случая.

За да бъде прието искането за преразглеждане, Астън  трябваше да предостави „значителни“ и „съществени“ нови доказателства, които не са били достъпни по време на отсъждането. Но такива реално не са били предоставени.

По време на изслушването екипът е представил анализ от повече от 100 канала данни, свързани с горивната система, за да покаже, че е имало повреда в горивната система в колата на Фетел и те са били уверени, че в резервоара е имало повече гориво. Доводите, че всъщност горивната помпа е била повредена и е подавала различно количество гориво но и въздух без да има добро изгаряне, не са били приети като обяснение. Така на практика наказанието е потвърдено. Комисарите на ФИА са приели, че имало неизправност и екипът е бил уверен, че разполага с повече гориво, но това не променя казуса като цяло.

Изявлението на ФИА

ФИА

В изявлението на ФИА по случая се казва, че „за да се прецени дали изискването за един литър е нарушено или не, няма значение защо е имало по-малко от един литър. Може да има няколко обяснения защо в края на състезанието останалото количество е недостатъчно. Но във всеки случай, единствената отговорност на пилота и екипа е да се гарантира, че колата е в съответствие с правилата през цялото време (чл. 3.2 Международен спортен кодекс) и няма как като защитна теза да се твърди, че не е получено предимство (чл. 1.3.3 Международен спортен кодекс на FIA)“.