Начало Избрани Астън Мартин планира да пусне в експлоатация новия въздушен тунел до средата...

Астън Мартин планира да пусне в експлоатация новия въздушен тунел до средата на 2024 г.

960
0
Астън Мартин
снимка: Астън Мартин

Астън Мартин планира да пусне в експлоатация новия въздушен тунел до средата на 2024 г. В момента британският отбор строи напълно нова фабрика в базата си в Силвърстоун. Тя включва и модерен аеродинамичен тунел. Според предварителните очаквания на екипа, новото съоръжение трябва да допринесе за развитието на автомобила за сезон 2025.

Британският отбор продължава работата по новата си база, която е разположена недалеч от пистата Силвърстоун. Това е първият напълно нов комплекс, който се строи в F1 от повече от 20 години. Съоръжението е част от амбициозния план на собственика Лорънс Строл. Канадският милиардер иска неговият отбор да се бори за титлата през 2026 г.

Новият кампус е с площ от 37 дка. Началото на строителните работи в Силвърстоун бе поставено в края на лятото на 2021 г. Очаква се основната фабрична сграда да бъде готова през май 2023-та. В нея ще се помещават отделите за дизайн и производство на Астън Мартин.

Същевременно въздушният тунел трябва да бъде готов през пролетта на 2024 г. Според техническия директор на Астън Мартин Дан Фелоус, новият тунел ще бъде от изключително важно значение за бъдещите успехи на британския отбор. В момента Астън Мартин използва тунела на Мерцедес в Бракли и ще продължи да го прави до завършването на мащабния си проект.

„Целта е новия аеродинамичен тунел е да бъде пуснат в експлоатация в средата на 2024-та“, сподели Фелоус.

„Надяваме се, че това ще има поне някакъв принос за автомобила от 2025-та година. Това вероятно ще бъде първият болид, който ще бъде разработван в новия тунел. Всичко зависи от времето, за което ще бъде завършено съоръжението“, добави техническият директор на Астън Мартин.

„Що се отнася до самата фабрика, тя ще бъде пусната в експлоатация на различни етапи през следващата година. Надяваме се че автомобилите преди това също ще се възползват от предимствата на по-добрата инфраструктура.“

След завършването на въздушния тунел следва дълъг, но изключително важен процес на калибриране и корелация. Във връзка с това Фелоус категорично заяви, че инженерите на Астън Мартин ще могат да разчитат на новия тунел само след като той е правилно настроен.

„Когато построите аеродинамичен тунел, неизбежно трябва да преминете през процес на пускане в експлоатация. И това наистина е само за да се определи дали ще ви даде числата, които очаквате да видите.“

„Имаме щастието да тестваме в аеродинамичния тунел на Мерцедес, който е много висококачествен. Затова трябва да сме сигурни, че новото ни съоръжение дава резултати, които са съвместими с тези в Бракли.“

Накрая Фелоус подчерта колко е важно Астън Мартин да разполага със собствен въздушен тунел.

„Няма съмнение, че това ще бъде съоръжение от световна класа. Достъпът до него ще бъде 24 часа в денонощието и 7 дни в седмицата, което е много важно.“

„Продължаваме да се подобряваме с всеки изминал месец. Наличността на наш въздушен тунел е толкова важна и заради постоянните ограничения за аеродинамични тестове. По този начин няма да можем прекарваме толкова много време в тунела на Мерцедес. От друга страна, наличието на собствено съоръжение означава, че можем да правим и други експерименти. Това е нещо, което в момента не можем да правим, тъй като споделяме въздушен тунел с друг отбор“, завърши Дан Фелоус.

Догодина Астън Мартин ще разчита и на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион ще бъде лидер на британския екип, който се стреми се доближи до челото на колоната. Заедно с него ще бъде съотборникът му Ланс Строл, както и резервните пилоти Фелипе Другович и Щофел Вандоорн.