Тимът на Астън Мартин ще изследва най-значителни промени по болида си в днешните тренировки за Гран при на Нидерландия. Техният болид е с нови под и дифузьор. Те трябва да дадат допълнителна притискаща сила без да се променя челното съпротивление. Очакванията са Астън Мартин AMR23 да е бърза в скоростните участъци без да губи в завоите. Фернандо Алонсо каза, че тези решения са важни и за изграждането на болида през следващата година. Работата им ще бъде внимателно анализирана.
Предвид спецификата на пистата Ред Бул ще е с нова конфигурация на бийм уинг елементите – малките крила над скоростната кутия. Те бяха забранени през 2014 г. и се върнаха миналия сезон. Играят ключова роля в конфигурацията на RB19, като създават натиск без почти никакво увеличаване на челното съпротивление. На по-бързата писта Спа в Белгия преди паузата бяха само с един елемент, докато в предишните състезания имаха по два.
Мерцедес също ще е с променена конфигурация на малките крила под основното крило в задната част. Както Ред Бул на два пъти направи през този сезон, ще има изменение и в отворите на кутиите за радиаторите. Радикално тимът се отказа от концепцията с вертикални тесни отвори и сега изгражда колата си по-близо до тази на шампионите от Милтън Кийнс.
В търсене на по-малко износване на гумите с повече стабилност Хаас е с ново предно крило и нов нос. Те оформят целия въздушен поток по нов начин. В същото време са променени и кутиите за въздух на задните спирачки, за да се стабилизира потокът около дифузьора и задната част като цяло. Интересно е, че Алфа Таури от своя страна са с нови страници на задното крило. Тимът от Фаенца бе сред първите екипи, които избраха да променят тези елементи по-рано през сезона.
Останалите отбори не са обявили никакви промени.
We go again.
Bring your energy. pic.twitter.com/L3msjaMyvA
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) August 25, 2023