Астън Мартин продължава развитието на своя автомобил. Отборът от Силвърстоун ще донесе някои новости, чиято цел е да подобрят скоростта на AMR23. Според Дан Фелоус, екипът е изправен пред огромно предизвикателство заради спринтовия формат на уикенда в Тексас.
Астън Мартин направи страхотно впечатление през първата половина на кампанията. Британският екип направи огромна крачка напред спрямо миналия сезон и разполагаше със силен автомобил. Това позволи на новото попълнение Фернандо Алонсо да се качва често на подиума и да бъде най-близкият съперник на Ред Бул
В началото на лятото представянето на Астън Мартин започна да отслабва. Тимът започна да губи скорост спрямо отбори като Мерцедес, Ферари и Макларън. В Зандвоорт Алонсо все пак се качи на подиума. Испанецът обаче бе подпомогнат от променливите условия на трасето, които объркаха сметките на някои от колите пред него.
Понастоящем Астън Мартин заема четвъртото място при конструкторите. Позицията на тима от Силвърстоун обаче е сериозно застрашена от Макларън. Базираният в Уокинг отбор направи огромна крачка напред през последните 3 месеца. Страхотното представяне на Ландо Норис и Оскар Пиастри позволи на Макларън да намали разликата спрямо Астън Мартин на 11 точки. В същото време екипът на Лорънс Строл разчита най-вече на Алонсо.
Астън Мартин вече насочи голяма част от ресурсите си за следващата година. Въпреки това британският отбор продължава да добавя някои нови части в AMR23. Този уикенд Астън Мартин също ще има актуализации, подобри на Хаас и Алфа Ромео. Според техническия шеф Дан Фелоус, спринтовият формат на уикенда поставя тима пред сложна задача.
„През уикенда ще имаме някои актуализации и ни е доста интересно да видим как ще работят те“, сподели Фелоус.
„В някои отношения е жалко, че уикендът е със спринт. Бихме искали да имаме повече време да тестваме тези актуализации и да видим как ще се представят те“, продължи техническият шеф на Астън Мартин. „Ще бъде голямо предизвикателство да придобием това разбиране възможно най-рано. Очакваме с нетърпение да видим как ще работят тези подобрения. Надяваме се, че COTA е писта на която би трябвало да сме достатъчно конкурентоспособни, ако успеем да направим всичко както трябва.“
Фелоус определено е разочарован от скорошното ниво на представяне на Астън Марин. Но от друга страна той вярва, че всички проблеми служат като ценни уроци за бъдещето
„Имахме много добър старт на сезона. Очевидно бяхме разочаровани от начина, по който се получиха нещата в последните състезания. Този опит ще ни позволи да извлечем някои ценни поуки, които се опитваме да вземем за следващата година – виждаме къде сгрешихме по отношение на нарушаването на баланса на автомобила.“
„Разбрахме защо това е навредило на цялостното ни представяне. Сега въпросът е да се уверим, че няма да допуснем същите грешки отново. Това със сигурност беше година, в която се учихме.“
Остин е първият от общо три поредни състезателни уикенда от F1, в които отборите се стремят да извлекат максимума, като същевременно продължават да работят върху автомобилите за следващата година.
„Това е доста критичен момент от годината за нас. Искаме да извлечем максимума от тазгодишния автомобил, но и да задълбочим разбирането си за развитието на следващата година. Именно затова все още произвеждаме актуализации толкова късно през сезона“, обясни Фелоус.
„Мексико е истинско предизвикателство с голямата си надморска височина, а Бразилия може да бъде хаотично състезание – особено с променливото време – така че трябва да извлечем максимума от всяка сесия, която ни предстои“, завърши техническият шеф на Астън Мартин.
It takes a team. 🤝
Getting down to business in Austin!#USGP pic.twitter.com/8s5hQOWFuU
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) October 19, 2023