Астън Мартин ще донесе подобрения в състезателния уикенд в Канада. Отборът от Силвърстоун трябва да представи сериозно променен автомобил, макар да не се притеснява, че започва да изостава в борбата за развитие в F1.
Астън Мартин изживя трудна Гран при на Испания. Пилотите на британския екип Фернандо Алонсо и Ланс Строл завършиха съответно на седмо и шесто място. Двамата бяха по-назад от двете коли на Мерцедес и тази на Карлос Сайнц от Ферари. В допълнение, Астън Мартин вече заема третото място при конструкторите след като бе изпреварен от Мерцедес
Преките съперници на Астън Мартин въведоха значителни подобрения на своите автомобили през последните две състезания. В същото време липсата на темпо на британския екип може да означава, че има забавяне с въвеждането на актуализации в болида AMR23.
Новостите в Астън Мартин идват след коментари на Алонсо. Двукратният световен призова отбора си да ускори въвеждането на подобрения, ако иска да запази позицията си и да се бори редовно за подиума.
Според шефът на Астън Мартин Майк Крак, Алонсо е прав да оказва натиск върху отбора да постигне повече. Той обаче настоява, че екипът има планове за предстоящи подобрения.
„Той е прав да ни пита и да ни подтиква към това. В Канада ще има нещо ново, което трябва да бъде крачка в правилната посока“, сподело Крак.
В Мерцедес и Ферари са убедени, че са постигнали напредък и могат да променят съотношението на силите в F1. В същото време от Астън Мартин смятат, че е преждевременно да се прогнозира, че има сериозно разместване зад двата Ред Бул-а.
Крак заяви, че макар Астън Мартин да е изпитвал трудности в първия стинт в Барселона, нещата изглежда са се стабилизирали когато всички са преминали към използване на по-твърди гуми на Пирели.
„Не мисля, че има някаква промяна в съотношението на силите зад Ред Бул. Ако погледнем в по-късен етап от състезанието в Барселона, когато например бяхме с твърдите гуми, то ще видим, че бяхме доста близо до нашите конкуренти.“
„Наистина трябва да разберем какво се е случило в началото. Очевидно времето много бързо се заоблачи, което според нас щеше да помогне на меките гуми. Задължително трябва да разберем защо имаше такава разлика в конкурентоспособността в различните моменти от състезанието“, обясни Крак.
Крак също така смята, че резултатите в Испания не отразяват пряко темпото на водещите отбори. Шефът на Астън Мартин посочи, че състезанието на Алонсо в състезанието е било компрометирано от резултата му в квалификацията. Тогава той мина през чакъла в Q1. Това остави някои поражения в пода и не му позволи да се бори за позиция на първа или втора редица
Крак не вярва, че състезанието в Барселона е показало какви са реалните разлики между отборите.
„Мисля, че е твърде рано или твърде лесно да се каже това, защото не видяхме пълната картина в квалификациите. Това е нещо, което прилича на случващото се в началото на годината. Тогава казваме, че ни трябват поне три състезания, за да видим къде наистина се намираме. Сега може да се окаже, че други тимове са направили по-голяма крачка. Честно казано досегашният ни анализ досега не отразява това“, добави шефът на Астън Мартин.
Buckling up for the next round. 💪
Excited to see this duo back at it again! pic.twitter.com/XiewNm4bw7
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) June 7, 2023