AТ04 е огромна еволюция на автомобила от 2022 г. Това твърди Алфа Таури. Отборът от Фаенца се надява да e отстранил всички недостатъци, с които се сблъска през миналогодишната кампания.
Снощи Алфа Таури представи цветовата схема на AT04. Екипът от Фаенца взе участие в Седмицата на модата в Ню Йорк. Италианците публикуваха кратък видеоклип в социалните мрежи, в който показаха както разцветката на болида, така и новата си линия облекло. По време на събитието присъстваха пилотите на отбора Юки Цунода и Ник де Врис.
introducing, the Scuderia AlphaTauri AT04 & AlphaTauri AW23 collection! 😎
live from New York Fashion Week! 🔥 pic.twitter.com/EHhphyfq0u
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) February 11, 2023
Както беше обявено в края на миналата година, това не е истинската версия на AТ04. Действителният автомобил на Алфа Таури ще направи първи обиколки на пистата Мизано във вторник. След това базираният във Фаенца отбор ще се отправи към предсезонните тестове в Бахрейн от 23 до 25 февруари.
Снимките, публикувани снощи не показват много детайли, свързани с АТ04. Вижда се, че болидът различни кутии на радиаторите. Разбира се, новият автомобил има сериозни промени в своя под заради изискванията на ФИА, докато носът и предното крило изглеждат много подобни на тези, които Алфа Таури използва в края на сезон 2022.
Вижте тази публикация в Instagram.
Техническият директор на Алфа Таури Джоди Егинтън обясни, че отборът се е опитал да бъде агресивен по отношение на пакета и аеродинамичните подобрения на AТ04. Тези промени имат за цел да повишат нивата на притискане, което бе и основната слабост на миналогодишния болид.
„Научихме много от AT03 по време на неговото разработване. Голяма част от тази информация беше използвана в цялостното оформление на AТ04. Главната ни цел беше отстраним някои от недостатъците, установени в миналогодишния автомобил“, сподели Егинтън.
„Казано по-просто, липсваше ни известна притискаща сила в сравнение с основните ни конкуренти, Освен това имахме проблеми заради прекомерното тегло на автомобила, което в крайна сметка успяхме да намалим с развитието на сезон 2022.“
„Почти всички области на автомобила представляват силна еволюция в сравнение с AT04. Голямо внимание беше отделено на „пакета“ на болида. По този начин искаме да имаме най-добрата основа за аеродинамично развитие“, добави техническият директор на Алфа Таури.
Алфа Таури така и не успя да постигне желания напредък през 2022 г. Отборът от Фаенца реши да заложи на различна концепция спрямо тази на големия брат Ред Бул. Австрийците създадоха автомобил, който спечели с лекота титлите при пилотите и конструкторите. Въпреки успехите на Ред Бул, Алфа Таури не възнамерява да увеличава броя на компонентите, които купува от Милтън Кийнс и да ги използва в АТ04.
„Програмата за синергия продължава на подобна основа, която бе изключително полезна за нас през последните години. Затова смятаме да продължим по този път и занапред“, заяви Егинтън.
„Запазваме някои компоненти със същите спецификации като миналата година, докато други са модифицирани. Освен това общата гама от компоненти, закупени от Ред Бул, остава почти същата. Това е стратегически избор, който правим от време на време. Като цяло той представлява приемственост с това, което направихме миналата година“, допълни техническият директор на Алфа Таури.