Начало Избрани Атмосферните условия в Сингапур ще подложат на изпитание гумите на Пирели

Атмосферните условия в Сингапур ще подложат на изпитание гумите на Пирели

1299
0
Гран при на Сингапур 2023
снимка, Пирели

Гран при на Сингапур е 15-ти кръг за сезон 2023 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на пистата „Марина Бей“. Трасето е с дължина 4.940 км и минава по улиците на островната държава.

Гран при на Сингапур е една от нощните надпревари в календара на F1. Градът-държава е част от графика на световния шампионат от 2008 г. насам, с изключение на 2020 и 2021. Тогава събитието в Сингапур не се състоя заради пандемията от коронавирус

Надпреварата в Сингапур започва в 20 часа местно време (15 часа българско). Интензивната влажност, високите температури и задържането на топлина заради стените правят това състезание най-трудното за пилотите от физическа гледна точка.

Тази година пистата в Сингапур е малко променена. Участъкът от пистата между завои 16 и 19 се превръща в права с дължина около 400 метра. Това означава, че броят на завоите намалява от 23 на 19, а общата дължина на обиколката вече е под 5 км. В допълнение, пилотите от F1 ще изминат 62, вместо досегашните 61 обиколки.

Еволюцията на пистата в Сингапур е много висока. Трасето минава по обществени пътища, заради което има много улично обзавеждане. Тук се включват бели линии и шахти, които могат да повлияят на нивото на сцепление, особено при дъжд. Липсата на поддържащи серии в Сингапур също не помага за отлагането на повече гума върху асфалта.

харакетристики на трасето в Сингапур
снимка, Пирели

Пирели ще предостави най-меките си гуми по време на рейс уикенда в Сингапур- С3, С4 и С5, които са съответно хард, медиум и софт. Този избор на италианската компания бе използван на почти всички улични трасета от началото на годината, както и в Австрия, Канада и Италия.

Както и на други улични писти, позицията на стартовата решетка в Сингапур е от решаващо значение за добро класиране, особено като се имат предвид ограничените възможности за изпреварване. Квалификацията обикновено оказва силно влияние върху крайния резултат в надпреварата.

Миналата година стартът на състезанието в Сингапур беше отложен с един час заради буря, която връхлетя залива пистата „Марина Бей“ броени минути преди да се формира стартовата решетка. Автомобилите започнаха състезанието с интермедии. След това те преминаха към средни и меки сликове. Разбира се, виртуалният автомобил за сигурност също оказа влияние върху стратегията

налягане в гумите на Пирели
снимка, Пирели

„Заключителният етап на този дълъг сезон, който отвежда F1 до три континента и 16 различни часови зони, започва в Сингапур този уикенд. Това е първото състезание в историята на спорта, което се провежда под изкуствена светлина. Това е идея, която по-късно е последвана, в различна степен от други места. От техническа гледна точка, Марина Бей е типична улична писта- много криволичеща (с 19 завоя много от тях 90-градусови) и малки зони за сигурност“, сподели Марио Изола.

„В резултат на това дори малка грешка може да бъде скъпа. Оформлението на пистата в Сингапур означава, че автомобилите работят с високо ниво на притискаща сила. Тази година обиколката придобива нов облик поради някои строителни работи в района на Марина Бей. Частта от пистата, която преди това завиваше от 16 до 19, сега е само една права, която е дълга близо 400 метра“, продължи Изола. „Тази промяна ще направи пистата по-бързо. Първо, общата дължина на обиколката сега е по-малко от пет километра и второ, защото оформлението е станало много по-плавно. Ще изчакаме да видим дали тази промяна ще окаже влияние върху стратегиите. Поне на теория тя може да създаде възможност за изпреварване. Изпреварването в Сингапур е много трудно, освен ако не разполагате с много по-бърз автомобил.“

„Тази писта не натоварва особено гумите. Въпреки това задните трябва да се управляват внимателно във фазата на сцепление при излизане от бавни завои. Температурите обикновено са доста високи, тъй като Сингапур се намира само на около 150 км от екватора. Това повишава риска от прегряване не само на гумите, но и на всичко останало, включително на механичната част и пилота“, добави спортният директор на Пирели за F1.