Ауди обяви привличането на Нийл Яни. Швейцарецът ще работи в симулатора в Нойбург и ще помага за развитието на задвижващата система на германския производител. Така Ауди продължава подготовката за влизането си в F1 през 2026 г.
MEDIAINFO: Simulator driver for development of Audi’s Formula 1 power unit signed
>> https://t.co/fESHasoVLn#FutureIsAnAttitude pic.twitter.com/1flxVtgfUn
— Audi Sport (@audisport) June 22, 2023
Ауди влиза в състезанията от Гран при през 2026 г. Тогава влизат в сила новите технически правила за двигателите. Бъдещите агрегати ще имат много по-голяма електрическа част и няма да разполагат със скъпия и сложен мотор-генератор за топлина (MGU-H)
От Ауди съобщават, че от края на миналата година са започнали тестването на едноцилиндров двигател. Очаква се догодина марката от Инголщат да има първа версия на 1.6-литров турбо-хибриден задвижващ агрегат, който да бъде пуснат на динамометричен стенд.
За да подпомогне този проект, Ауди нае опитен състезател като Нийл Яни. Швейцарецът има сериозен опит в различни шампионат и серии. Яни е бивш тестов пилот на Заубер и Торо Росо. Сега той ще подпомага програмата Ауди, провеждана в завода за двигатели в Нойбург. Основната работа на швейцареца ще бъде в симулатора.
Яни е прекарвал много часове в симулатор на F1. 39-годишният състезател има сериозен опит в надпреварите за издръжливост. състезателен автомобил. Яни имаше важна роля в предишната заводска програма на Порше в WEC. Швейцарецът печели 24-те часа на Льо Ман през 2016 г. заедно с Ромейн Дюма и Марк Либ. По-късно същата година тримата печелят титлата в световния шампионат за издръжливост на ФИА. След това той напуска Порше и кара известно време за екипа на Ребелиън Рейсинг.
Яни е участвал активно в новосъздадени програми за моторни спортове под шапката на Фолксваген Груп. Опитният швейцарец беше част от първата кампания на Порше във Формула Е през сезон 2019-20. В допълнение, Яни има и стартове в IMSA. Тази година той завърши на трето място в клас LMP2 на 24-те час на Льо Ман.
„Радвам се, че мога да придружа Ауди по пътя им към F1. За мен е чест и голяма отговорност да участвам в проект от такъв мащаб, който се намира в толкова ранен етап. Сигурен съм, че с опита си от Формула 1 и състезанията за издръжливост мога да създам добри връзки между теорията и практиката“, сподели Яни.
Ауди влиза в F1 като истински заводски отбор в началото на сезон 2026. Тогава германците ще завършат мажоритарното придобиване на екипа на Заубер. Проектът е ръководен от Андреас Зайдл. Германският инженер беше начело на предишната програма на Порше в WEC. До края на миналата година той ръководеше Макларън
Наскоро Заубер привлече Джеймс Кий. Британският инженер ще изпълнява позицията технически директор. Така той отново ще работи заедно със Зайдл.
„Подобно на производствената разработка, симулацията играе важна роля в нашия проект за F1“, обясни Оливер Хофман.
„Симулаторът ни е важен инструмент за разработване на силовите агрегати. За целта е необходим пилот-разработчик, който освен разбиране на технологиите, да внася в проекта и многостранен опит, особено по отношение на управлението на енергията в състезателни условия“, добави техническият ръководител на Ауди Спорт.
„Понастоящем сме съсредоточени главно върху фундаментални въпроси, свързани с концепцията, които имат голямо значение за ефективността. При оценката на различни технически решения обаче ние разчитаме не само на цифрови методи. Тук има ноу-хау, опитът и практически значими разработки. Те са задължителни елементи за извличане на правилни заключения от симулацията. С тази комбинация можем да оценим различни експлоатационни стратегии на ранен етап и да подготвим почвата за ефективно управление на енергията в енергийния блок“, каза главният изпълнителен директор на Audi Formula Racing GmbH Адам Бейкър.