Ауди проявява интерес да купи тима на Макларън. Според немското издание Ауто Мотор унд Шпорт във Фолксваген Груп смятат за идеално решение по отношение на Гран при компанията от Инголщадт да придобие тази от Уокинг или да вземе само състезателния тим, а Порше да влезе в партньорство с Ред Бул – такова, каквото е това на Хонда с тима от Милтън Кийнс.
Фолксваген Груп трябва да вземе скоро решение дали да участва във Формула 1. Досега в немски медии се твърдеше, че това трябва да се случи през ноември. Според Ауто Мотор унд Шпорт срокът е 15 декември, когато Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА трябва да приеме правилата за новите задвижващи системи. Твърди се, че са водени разговори за възможни варианти на сътрудничество с четири отбора – Ред Бул, Макларън, Уилямс и Заубер/Алфа Ромео. Обмисля се влизане и с двете марки – Ауди и Порше – като доставчици на агрегати. Причината е, че така би се разработил един проект, но с два бранда концернът би получил двойна маркетингова стойност.
Въпреки интереса на бранд като Ауди от Макларън не били заинтересовани да продават
Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун скоро коментира, че отборите от Формула 1 до няколко години ще струват милиарди. Въвеждането на ограничение на бюджетите е основната предпоставка за изграждане на стабилен бизнес модел. При него са известни разходите и приблизително приходите, а същевременно повече екипи получават възможност да се борят за успехи. Според шефа на Мерцедес Тото Волф екипът от Бракли ще е на печалба тази година и дори ще компенсира разходите за производство на задвижващи системи. Андреас Зайдл от Макларън смята, че отборът от Уокинг също скоро ще е на плюс. Британският тим бе на ръба на фалит в предизвиканата от коронавирус криза през 2020 г.
Следващата стъпка за Формула 1 е ограничение на разходите за производителите на задвижващи системи. Вариант като партньорството между Ред Бул и Хонда е особено скъп. Според Ауто Мотор унд Шпорт в падока се говори, че то включва безплатни агрегати, плащания за логата по колите и правото да участват в решенията за пилоти. Затова се смята, че от Порше разглеждат Уилямс като алтернативен вариант. Хелмут Марко посочва, че на екипа от Гроув ще му трябват повече от три години, за да станат пак топ тим.
„Само с нас ще са в състояние да печелят веднага“, е цитиран в немското издание съветникът на Ред Бул
„Ще започнем работа по проект в момента, в който правилата се приемат“, продължава австриецът. „Всички подробности ще са уточнени до средата на 2022 г.
Мерцедес, Ферари и Рено обаче наблюдават ситуацията внимателно. Целта е да не допускат две компании – Ред Бул Пауъртрейнс и Порше – едновременно да работят по един и същи проект. Това би означавало двойни усилия и двоен бюджет и настоящите производители на мотори не са съгласни.
Have a listen: This Audi gives you the same high-performance adrenaline rush with zero compromises. Combining sportiness with sustainability, which Audi is this?#Audi #FutureIsAnAttitude #GreentechFestival #TogetherWeChange pic.twitter.com/aFhc34Vumx
— Audi (@AudiOfficial) November 6, 2021