Ауди са купили цялата компания Макларън Груп, съобщи днес авторитетното британско издание Аутокар, позовавайки се на свой източник. За тази възможност наскоро съобщи немския Ауто Мотор унд Шпорт. Придобиването на Макларън е част от идеалния вариант за шефовете на Фолксваген Груп за влизане във Формула 1. Другата е участието на Порше като партньор на Ред Бул.
Според Аутокар смяната на собствеността подсигурява бъдещето на Макларън. Компанията имаше огромни финансови затруднения през 2020 г. заради предизвиканата от коронавируса криза. Успя да се измъкне от фалита, като привлече външни инвестиции и с други средства като продажбата на технологичния център в Уокинг.
Electric milestones for Audi Brussels. The factory described as “Factory of the Future” has just celebrated an important historical moment as its 8 millionth car just rolled off the assembly line – an Audi e-tron in metallic Glacier White. https://t.co/wiCxnpBP6f#Audi #etron pic.twitter.com/3MLpIpI6ML
— Audi (@AudiOfficial) November 10, 2021
От Макларън са заявили пред британското издание, че в компанията няма промяна на мениджърско ниво. Говорител на Ауди е казал, че на настоящия етап няма официален коментар
Няколко часа след появата на публикацията от Макларън направиха изявление, с което я отричат.
„Макларън Груп знае за публикация, обявяваща, че компанията е била продадена на Ауди. Това е напълно невярно и Макларън се стреми информацията да бъде премахната. Технологичната стратегия на Макларън винаги е включвала дискусии и сътрудничество с възможни партньори и доставчици, включително други автомобилни производители. В собствеността на Макларън Груп обаче няма промяна“, се казва в изявлението.
Чрез придобиването на Макларън Груп Ауди получава отбор във Формула 1 и избягва таксата от 200 милион долара, която е заложена за нови участници. Представители на производителя от Инголщадт, както и на Порше участваха през целия сезон 2021 в разговорите за това какви да са бъдещите задвижващи системи в спорта. Настоящите доставчици на агрегати за F1 отборите се съгласиха на определени отстъпки, за да бъде привлечен нов участник. Шефът на борда на Даймлер Ола Калениус бе попитан в интервю за немския вестник Билд на какви компромиси са готови от Мерцедес.
„По принцип бих казал: „Имаме предимство и искам да го запазим“. Но в този случай трябва да се мисли по-широко. Ще има доста сериозно опростяване на някои от компонентите за двигателя при новите правила. За сметка на това ролята на електрическата част се увеличава. Ако производител като Порше иска да влезе във Формула 1 при тези условия, ние ще ги приветстваме – в интересите на спорта е“, обясни Калениус.
You better believe it. 💜🖤👊 pic.twitter.com/edvrAmOpQQ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 14, 2021