Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз и в третата, последна свободна сесия преди квалификацията за Гран при на Австралия, първи кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. Втори и трети се класираха пилотите на Ферари. Себастиан Фетел бе на 0,264 сек от английския си съперник, а Шарл Льоклер – на почти половин секунда от най-силното време.
Времето продължи да е чудесно – 22 градуса температура на въздуха и 42-44 градуса на пистата
Първият пилот излязъл от пита пилот бе Макс Верстапен. Ред Бул смени шасито на холандския състезател след петъчните свободни тренировки заради съмнения за пукнатина.
Not long to wait for Saturday’s track action to begin
It’s looking warm and clear out there ☀️#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/6piQ0xBR6m
— Formula 1 (@F1) March 16, 2019
Първите времена в таблицата бяха на пилотите на Уилямс – Роберт Кубица даде 1:29.310 мин, съотборникът му Джордж Ръсел бе на секунда зад него. Те работеха с гуми медиум, с каквито бяха Верстапен и Пиер Гасли. „Навсякъде се пързалям”, съобщи Ръсел по радиото.
Верстапен оглави подреждането с 1:25.106 мин. 11 минути след началото на последния час за подготовка на пистата още не се бяха появявали състезателите на Мерцедес, Ферари и Рейсинг Пойнт.
Междувременно Верстапен подобри собственото си време до 1:24.944. Даниел Рикиардо (със софт) зае втората позиция, на 0,272 сек зад него. Данил Квят, също с най-меките гуми, бе дори по-бърз от Макс – 1:24.860, а Мерцедес и Ферари започнаха работа около 20-ата минута от сесията – директно със софт.
Form an orderly queue, guys ?
Carlos Sainz and Daniel Ricciardo get a quick practice start in#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/dcrRFkuU3V
— Formula 1 (@F1) March 16, 2019
Себастиан Фетел зае първото място с 1:23.739
Валтери Ботас бе на 0,114 сек зад него, а Шарл Льоклер стана трети, на 0,825 зад съекипника си.
„Сцеплението изглежда е доста лошо. Всички се оплакват”, гласеше съобщение по радиото от Макларън към Ландо Норис. Люис Хамилтън попадна точно на новия пилот на тима от Уокинг в началото на първата си серия на пистата и загуби известно време в средния сектор. Постижението му обаче бе с 0,040 сек по-силно от това на Фетел (1:23.699 мин).
That Saturday morning traffic in Melbourne, right? ?
Hamilton gets caught up behind Lando Norris, but then hits top spot with a 1:23.699 ⏱️#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/P042OgweFy
— Formula 1 (@F1) March 16, 2019
The state of play with 3⃣0⃣ mins of practice remaining ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/3j4X9NqCkL
— Formula 1 (@F1) March 16, 2019
The @redbullracing cars are doing a lot of running on the medium tyre: is this in preparation for an alternative strategy in qualifying?
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 16, 2019
Пилотите на Мерцедес продължиха сериите си и подобриха резултатите си
Хамилтън постигна 1:23.360, а Ботас бе втори – на 0,324 сек. Роберт Кубица закачи бариерата на влизане в питлейна и удари Уилямс-а си. Кими Райконен се обади по радиото, че има отломки.
Whoops ?
Kubica skims the wall on pit entry and drops some debris ?#AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/GwrSxDQ1ma
— Formula 1 (@F1) March 16, 2019
С нов софт Фетел бе най-бърз четвърт час преди карирания флаг – 1:22.556 мин (-0,804 сек спрямо Хамилтън). В своята квалификационно симулация Льоклер остана на 0,193 сек от съотборника си. Веднага след това Люис свали 0,264 сек от постижението на Фетел (с най-добри първи и трети сектор).
В самия край на тренировката пилотите на Ред Бул сложиха софт. Верстапен даде седмо време – на 1,189 сек от Хамилтън. Гасли бе по-бърз от него и зае шеста позиция, но също на над секунда от най-доброто постижение. Четвърти и пети бяха състезателите на Хаас Ромен Грожан и Кевин Магнусен. До края на тренировката Ботас и Квят изместиха Верстапен с две места назад, а Рикиардо допълни топ 10.
All three sessions have been topped by @LewisHamilton. He’s taken every pole position @ausgrandprix since 2014 – but @ScuderiaFerrari only has two-tenths of a second to find. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 16, 2019
Final timing screen for #FP3 at the #AusGP:
Daniel P10, 1:23.695, 14 laps
Nico P11, 1:23.737, 15 lapsAnd if we could add one thing to conclude this session… pic.twitter.com/nbHs4mGUai
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) March 16, 2019