Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Пилотите на Ред Бул най-бързи в първата сесия в Баку

Пилотите на Ред Бул най-бързи в първата сесия в Баку

96
0
Маурицио Аривабене,Серджо Маркионе

Пилотите на Ред Бул Макс Верстапен и Даниел Рикиардо оглавиха класирането в първата свободна тренировка за Гран при на Азербайджан. Холандският състезател изпревари съотборника си с 0,470 сек. Трети остана Себастиан Фетел (Ферари) – на малко над половин секунда зад Верстапен.

В началото на тренировката температурата на въздуха бе 27 градуса, тази на пистата – 52, имаше лек бриз. Пирели предостави за този уикенд медиум, софт и суперсофт гуми на отборите от Формула 1.

В Макларън се подготвиха за тежък уикенд, както посочи и Фернандо Алонсо. Испанският пилот и съотборникът му Щофел Вандоорн ще са с наказания за сменени компоненти в задвижващите системи на автомобилите им – съответно 15 и 30 места назад на грида. Някои от елементите са нови – тимът и Хонда ще ги изпробват.

При светването на зеления семафор Карлос Сайнц пръв излезе на трасето.

Ланс Строл се обади по радиото, че нещо не е наред със спирачния педал в болида му Уилямс. Първото време пък се появи в таблицата 13 минути след старта на сесията – Ромен Грожан записа 1:52.952 мин. Пилотът на Хаас имаше проблеми в обиколката си, блокирайки колелата на седми завой. Французинът свали до 1:49.947, а съотборникът му Кевин Магнусен се нареди на половин секунда зад него (и двамата бяха със софт).

С напредване на тренировката повече пилоти започнаха да правят бързи обиколки. Фелипе Маса бе по-бърз от двата Хаас-а, докато съекипникът му Строл се оплака, че има проблем със загряването на гумите.

Изборът на Ферари за Себастиан Фетел в началото на сесията бяха гуми софт. Четирикратният световен шампион излезе на пистата повече от 20 минути след старта й, докато Маса свали най-доброто постижение до 1:46.907 (софт), но след това се завъртя в първи завой. Първият бърз на тур на Фетел пък бе с 3 секунди по-слаб от неговото време. От питуола на Уилямс инструктираха Фелипе да запази температурата в предните гуми и да охлади задните.

Фетел, който се доближи на 0,596 сек до Маса, изтърва колата си в 16-и завой в следваща обиколка, а съотборникът му Кими Райконен сбърка на предишния, 15-и. Половин час след старта на тренировката на пистата имаше 16 коли. Макс Верстапен и Даниел Рикиардо бяха назад в подреждането, като те правеха серии с гуми медиум. Останалите бяха със софт, а Алонсо – със суперсофт.

Първият бърз тур на Валтери Ботас го нареди трети (+0,343), а Люис Хамилтън съобщи на тима си, че бутонът му „overtake” не работи. Междувременно Серхио Перес оглави подреждането с 1:46.295 мин, като бе изпреварен след минута от Хамилтън – 1:45.497. Верстапен бе трети, на почти секунда от англичанина. Алонсо пък бе с 30-32 км/ч по-бавен на старт-финалната права в сравнение с Люис.

Нико Хюлкенберг получи предупреждение по радиото за капак на шахта от отводнителната система във втори завой. От Рено посъветваха пилота си да го избягва.

Верстапен излезе начело с 1:45.409 със суперсофт (-0,088 сек спрямо постижението на Хамилтън със софт). Макс увеличи аванса на 0,735 сек със следващия си бърз тур.

Пилотът на Ред Бул продължи да увеличава темпото и свали времето си до 1:44.410 мин, малко над секунда пред Люис. Доста от състезателите имаха проблеми със сцеплението, като се очаква следобед то да се подобри значително. Фетел например изхвърча на осми завой. Избегна бариерите, но за момент спря преди да се върне на трасето. След това излетя в трети завой, пак продължи. Тимът на Ферари продължаваше да работи с гуми софт за разлика от съперниците от Мерцедес и Ред Бул.

Перес излезе на втора позиция, на 0,988 сек зад Верстапен и само на 0,099 сек пред Хамилтън. 20 минути преди карирания флаг мексиканският пилот на Форс Индия катастрофира в тесния участък на осми завой. Перес закачи бордюра и излетя в бариерите. Задна дясна гума бе откъсната от болида, предната дясна част на колата също пострада сериозно. Рейс контролът спря тренировката, а Серхио се обади по радиото на екипа си, че е добре.

На маршалите им отне почти 15 минути да преместят потрошената кола на безопасно място. Рейс контролът съобщи, че подновява сесията в 14:24 местно време, което означаваше, че остават едва шест минути от определеното време.

Малко преди спирането на тренировката пък Рикиардо бе излязъл втори в подреждането – на 0,470 сек зад съотборника си. Фетел бе трети (+0,557 сек), следван от Перес, Хамилтън, Ботас, Естебан Окон, Маса, Райконен, Строл.

Ферари отново бе със софт, а Мерцедес избра суперсофт за последните няколко минути от тренировката. Окон предизвика появата на жълти предупредителни флагове при грешка в първи завой. Грожан пък излетя на трети. В подреждането не настъпиха размествания.